
															Η ατμοσφαιρική ρύπανση παραμένει ένα από τα βασικότερα προβλήματα όλων των μεγάλων πόλεων και αποτελεί σημαντική παράμετρο για την υγεία των ανθρώπων. Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), το 2019, η ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τον θάνατο 4,2 εκατ. ανθρώπων. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της μόλυνσης του αέρα στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι τα οχήματα, κάτι που αποτυπώθηκε και σε μια έρευνα για την ατμοσφαιρική ρύπανση δέκα μεγάλων πόλεων κατά τη διάρκεια των περιορισμών.
Πιο συγκεκριμένα, η ελβετική IQAir συνέκρινε δεδομένα για τη μόλυνση του αέρα από επίγειους σταθμούς μέτρησης σε δέκα μεγάλες πόλεις κατά τη διάρκεια των συνθηκών καραντίνας με τις αντίστοιχες μετρήσεις για την ίδια χρονική περίοδο για τα έτη 2019, 2018, 2017 και 2016. Οι πόλεις ήταν οι εξής: Δελχί, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Μαδρίτη, Μουμπάι, Νέα Υόρκη, Σάο Πάολο, Σεούλ και Ουχάν. Για τη μέτρηση της μόλυνσης μετρήθηκαν τα αερολύματα με μικρή διάμετρο PM2.5 σε μg/κ.μ.
Σύμφωνα με την αναφορά της IQAir, 9 από τις 10 πόλεις παρουσίασαν μείωση των PM2.5 κατά τη διάρκεια της επιβολής περιορισμών μετακίνησης σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Τη μεγαλύτερη μείωση σημείωσαν το Δελχί στην Ινδία (-60%), η Σεούλ στη Νότια Κορέα (-54%) και η Ουχάν στην Κίνα (-44%). Η μοναδική πόλη που δεν ακολούθησε την πτωτική τάση είναι η Ρώμη, με αύξηση 30% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Οι συγγραφείς της αναφοράς θεωρούν ότι αυτό προκλήθηκε λόγω της αυξημένης χρήσης της οικιακής θέρμανσης στην ιταλική πρωτεύουσα. Ταυτόχρονα, οι επτά από αυτές τις μεγάλες πόλεις παρουσίασαν μειωμένα επίπεδα PM2.5 στην ατμόσφαιρα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της προηγούμενης τετραετίας. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτέλεσαν το Λονδίνο και η Μαδρίτη, ενώ για τη Ρώμη δεν υπήρχαν διαθέσιμα δεδομένα.
Αναλυτικά μπορεί κανείς να δει τον πίνακα των αποτελεσμάτων της αναφοράς της IQAir παρακάτω:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ