
 
															Δύο ρωσικές εταιρείες υπέγραψαν την Πέμπτη 23 Απριλίου συμφωνία για την κατασκευή του πιο ισχυρού από άποψη ενέργειας πυρηνικού παγοθραυστικού, το οποίο θα ενισχύσει το εμπόριο μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Η Atomflot, η οποία αποτελεί θυγατρική της Rosatom, και το ναυπηγείο Zvezda, το οποίο είναι ιδιοκτησία κοινοπραξίας με επικεφαλής τη ρωσική πετρελαϊκή Rosneft, ανακοίνωσαν ότι θα εργαστούν από κοινού για τη ναυπήγηση του πυρηνικού παγοθραυστικού «Leader».
Η Rosatom στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι το «Leader», του οποίου η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2027, θα κινείται με τη βοήθεια της πυρηνικής ενέργειας και θα έχει τη δυνατότητα να σπάει πάγους πάχους έως και 4 μέτρων.
Η Μόσχα έχει επανειλημμένως τονίσει τις επιδιώξεις της να αυξήσει την εμπορική κυκλοφορία στις ακτές του Αρκτικού Κύκλου, ο οποίος θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ κυρίως λόγω του γεγονότος ότι μειώνει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Άλλωστε, το 2018 ο Ρώσος πρόεδρος είχε τονίσει ότι έως το 2025 στόχος είναι ο όγκος των θαλάσσιων μεταφορών από το Βόρειο Πέρασμα να αγγίζει τους 80 εκατ. τόνους ετησίως.
Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Tass, την επόμενη χρονιά η Atomflot αναμένει την άφιξη νέων παγοθραυστικών σύγχρονης τεχνολογίας. Τα νέα ρωσικά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή, είναι το «Arktika», το «Sibir» και το «Ural». Τα τρία παγοθραυστικά, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της Atomflot, με έδρα το Μurmansk, αποτελούν το μεγάλο και πολυδιαφημισμένο στοίχημα της Μόσχας για πλήρη εκμετάλλευση των θαλάσσιων οδών της περιοχής, με πλοία υπερσύγχρονης τεχνολογίας… made in Russia!
Φωτό: Atomflot/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ