
Η BHP αναμένει ότι η παραγωγή χάλυβα της Κίνας θα αυξηθεί οριακά φέτος, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αποφευχθεί ένα δεύτερο κύμα εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα.
Σε λεπτομερή της ανάλυση αναφορικά με τις αγορές των κύριων εμπορευμάτων, η BHP σημείωσε ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα βελτιώνεται σταδιακά, απόρροια βέβαια και των δημοσιονομικών και πιστωτικών πολιτικών στήριξης της χώρας.
Οι εκτιμήσεις της BHP έρχονται να προστεθούν σε αυτές της Rio Tinto, ο επικεφαλής της οποίας την περασμένη εβδομάδα έκανε λόγο για «restart» της Κίνας και αύξηση της ζήτησής της για πρώτες ύλες.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους, η αντοχή που έχει επιδείξει η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας κατά την περίοδο αυτή της κρίσης αποτελεί ένα απρόσμενο και συνάμα ευχάριστο γεγονός. Ακόμα και όταν τα κρούσματα αυξάνονταν με γεωμετρικούς ρυθμούς στην Κίνα, τα εγχώρια χαλυβουργεία παρέμειναν σε λειτουργία, ωστόσο βασίζονταν περισσότερο σε προμήθειες iron ore από τις διεθνείς αγορές, όπως από την BHP. Η εξέλιξη αυτή συντέλεσε ώστε να αυξηθούν οι τιμές για διά θαλάσσης μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, η τιμή του οποίου παρέμεινε πάνω από τα $80/τόνο καθ’ όλη τη διάρκεια της γενικευμένης πτώσης των τιμών κύριων εμπορευμάτων λόγω της πανδημίας.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η πολύ χαμηλή ζήτηση της Κίνας για μεταλλεύματα κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους οδήγησε σε μια τάση αύξησης των αποθεμάτων χάλυβα, η οποία ενδεχομένως να χρειαστεί αρκετό καιρό για να απορροφηθεί. Η BHP σημειώνει ότι τα εν λόγω αποθέματα στην Κίνα μειώνονται, αλλά ακόμη βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Εκτός Κίνας βέβαια τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι θετικά, καθώς χαλυβουργεία σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Βόρεια Αμερική έχουν προχωρήσει σε πλήρη διακοπή της λειτουργίας τους. Αναλυτές τονίζουν ότι σε διεθνές επίπεδο η βιομηχανία χάλυβα βρίσκεται μακριά από την ισορροπία, καθώς η «αδράνεια» σε χαλυβουργεία ανά τον κόσμο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την εξάρτηση της αγοράς από την Κίνα.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ