Bulk carriers: Η εικόνα της αγοράς την προηγούμενη δεκαετία

Bulk carriers: Η εικόνα της αγοράς την προηγούμενη δεκαετία

736
Bulk carriers: Η εικόνα της αγοράς την προηγούμενη δεκαετία

Αναδρομή στην εξέλιξη της αγοράς ξηρού φορτίου τα τελευταία δέκα χρόνια επιχειρεί με νέο report της η ΒIMCO.

Την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη ήταν τέτοια, που ώθησε τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, η υψηλή αυτή ζήτηση μετριάστηκε από την τάση των πλοιοκτητών να προβαίνουν μαζικά σε παραγγελίες νεότευκτων προκειμένου να επωφεληθούν από τις καλές ημέρες.

Τη δεκαετία που ακολούθησε από το 2010, η προσφορά πλοίων υπερέβη την αντίστοιχη ζήτηση, με αποτέλεσμα να ασκείται μεγάλη πίεση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.

Προσφορά

Είναι χαρακτηριστικό ότι, στις αρχές του 2020, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers είχε ανέλθει στα 878,6 εκατ. DWT, καταγράφοντας αύξηση 88,8% σε σχέση με τα δεδομένα του 2010. Κατά το ίδιο διάστημα, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.

Οι στόλοι των Capesizes και των Handymaxes βίωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, καθώς στον μεν πρώτο προστέθηκαν 178 εκατ. DWT (+104,6%) και στον δεύτερο 115,2 εκατ. DWT (+123,8%). Αντιθέτως στον στόλο των Handysizes προστέθηκαν 22,8 εκατ. DWT (+27,8%) και αυτός ανήλθε στα 104,7 εκατ. DWT. Τα Handysizes σημείωσαν τη μικρότερη ανάπτυξη μεταξύ των διαφόρων τύπων bulkers την τελευταία δεκαετία.

fleet
Πηγή: BIMCO

Μεγαλύτερη καθαρή αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώθηκε το 2011 και συγκεκριμένα στα 80,9 εκατ. DWT. Τόσο το 2011 όσο και το 2012 οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers ξεπέρασαν τα 100 εκατ. DWT, ενώ οι διαλύσεις ανήλθαν αντιστοίχως σε 6,5 εκατ. DWT και 23,3 εκατ. DWT.

Ζήτηση

Από την άλλη, το 2010 ήταν το έτος με τη μεγαλύτερη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, καθώς σε όρους τονομιλίων η αύξηση της ζήτησης άγγιξε το 13,7%. Το 2019, η αύξηση τονομιλίων ήταν η μικρότερη της δεκαετίας και άγγιξε το 0,6%. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, όπως προαναφέρθηκε, από τα 20,971 δισ. τονομίλια στα 29,416 δισ. τονομίλια. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τον όγκο σιτηρών και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 ήταν κατά 50% ενισχυμένος σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.

Ναύλοι

Αναφορικά με τους ναύλους στην αγορά των dry, αυτοί έφτασαν σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2010, ενώ «φτωχότερη» χρονιά θεωρείται το 2016. Έκτοτε βέβαια έχουν αυξηθεί και πέρυσι οι ναύλοι για τα Capesizes ήταν οι υψηλότεροι από το 2010.

bimco
Πηγή: BIMCO

Φωτό: Mudassir Ali/Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.