
Αναδρομή στην εξέλιξη της αγοράς ξηρού φορτίου τα τελευταία δέκα χρόνια επιχειρεί με νέο report της η ΒIMCO.
Την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη ήταν τέτοια, που ώθησε τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, η υψηλή αυτή ζήτηση μετριάστηκε από την τάση των πλοιοκτητών να προβαίνουν μαζικά σε παραγγελίες νεότευκτων προκειμένου να επωφεληθούν από τις καλές ημέρες.
Τη δεκαετία που ακολούθησε από το 2010, η προσφορά πλοίων υπερέβη την αντίστοιχη ζήτηση, με αποτέλεσμα να ασκείται μεγάλη πίεση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Προσφορά
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στις αρχές του 2020, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers είχε ανέλθει στα 878,6 εκατ. DWT, καταγράφοντας αύξηση 88,8% σε σχέση με τα δεδομένα του 2010. Κατά το ίδιο διάστημα, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
Οι στόλοι των Capesizes και των Handymaxes βίωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, καθώς στον μεν πρώτο προστέθηκαν 178 εκατ. DWT (+104,6%) και στον δεύτερο 115,2 εκατ. DWT (+123,8%). Αντιθέτως στον στόλο των Handysizes προστέθηκαν 22,8 εκατ. DWT (+27,8%) και αυτός ανήλθε στα 104,7 εκατ. DWT. Τα Handysizes σημείωσαν τη μικρότερη ανάπτυξη μεταξύ των διαφόρων τύπων bulkers την τελευταία δεκαετία.
Μεγαλύτερη καθαρή αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώθηκε το 2011 και συγκεκριμένα στα 80,9 εκατ. DWT. Τόσο το 2011 όσο και το 2012 οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers ξεπέρασαν τα 100 εκατ. DWT, ενώ οι διαλύσεις ανήλθαν αντιστοίχως σε 6,5 εκατ. DWT και 23,3 εκατ. DWT.
Ζήτηση
Από την άλλη, το 2010 ήταν το έτος με τη μεγαλύτερη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, καθώς σε όρους τονομιλίων η αύξηση της ζήτησης άγγιξε το 13,7%. Το 2019, η αύξηση τονομιλίων ήταν η μικρότερη της δεκαετίας και άγγιξε το 0,6%. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, όπως προαναφέρθηκε, από τα 20,971 δισ. τονομίλια στα 29,416 δισ. τονομίλια. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τον όγκο σιτηρών και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 ήταν κατά 50% ενισχυμένος σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.
Ναύλοι
Αναφορικά με τους ναύλους στην αγορά των dry, αυτοί έφτασαν σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2010, ενώ «φτωχότερη» χρονιά θεωρείται το 2016. Έκτοτε βέβαια έχουν αυξηθεί και πέρυσι οι ναύλοι για τα Capesizes ήταν οι υψηλότεροι από το 2010.
Φωτό: Mudassir Ali/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ