
Ο Διεθνής Σύνδεσμος Λιμένων (International Association of Ports and Harbors ‒ IAPH) και το Πρόγραμμα Παγκόσμιας Λιμενικής Αειφορίας (World Port Sustainability Program ‒ WPSP) παρουσίασαν τα εβδομαδιαία αποτελέσματά τους σχετικά με τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19 στους λιμένες.
Σύμφωνα με την ανάλυση, για την οποία συγκεντρώθηκαν πληροφορίες από 67 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, πάνω από το 40% των λιμένων παρουσιάζουν μέτρια πτώση της κίνησης (λιγότερο από 5% έως 25%), ενώ σε λίγους μόνο λιμένες υπάρχουν σημαντικές μειώσεις (περισσότερο από 25%). Σχεδόν στα μισά λιμάνια δεν υπάρχουν σοβαρές διαφοροποιήσεις από τις συνήθεις συνθήκες.
Ορισμένες χώρες, για παράδειγμα στη Νοτιοανατολική Ασία, με τους περιορισμούς που επέβαλαν, επιτρέπουν να παραδίδονται μόνο τα απολύτως αναγκαία φορτία. Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία φέρουν εισαγόμενα φορτία που προορίζονται για την τοπική κατανάλωση αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα πολλά κοντέινερ να συσσωρεύονται στις λιμενικές αποθήκες.
Παρόμοια εικόνα και για τις εκφορτώσεις δεξαμενόπλοιων και πλοίων Ro-Ro, που μειώθηκαν σημαντικά λόγω των περιορισμών. Για τα χύδην ξηρά φορτία, η κατάσταση αναφέρεται ως σταθερή.
Όπως αναμενόταν, η αγορά κρουαζιερόπλοιων/επιβατών έχει πληγεί περισσότερο από την πανδημία. Στα δύο τρίτα των λιμένων, οι ελλιμενισμοί κρουαζιερόπλοιων δείχνουν ότι έχουν μειωθεί πάνω από 50%, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και πάνω από το 90%. Από τις 9 Απριλίου, μόνο επτά πλοία, περίπου το 2,5% του στόλου των κρουαζιερόπλοιων, βρίσκονταν εν πλω.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ