
Ο Διεθνής Σύνδεσμος Λιμένων (International Association of Ports and Harbors ‒ IAPH) και το Πρόγραμμα Παγκόσμιας Λιμενικής Αειφορίας (World Port Sustainability Program ‒ WPSP) παρουσίασαν τα εβδομαδιαία αποτελέσματά τους σχετικά με τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19 στους λιμένες.
Σύμφωνα με την ανάλυση, για την οποία συγκεντρώθηκαν πληροφορίες από 67 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, πάνω από το 40% των λιμένων παρουσιάζουν μέτρια πτώση της κίνησης (λιγότερο από 5% έως 25%), ενώ σε λίγους μόνο λιμένες υπάρχουν σημαντικές μειώσεις (περισσότερο από 25%). Σχεδόν στα μισά λιμάνια δεν υπάρχουν σοβαρές διαφοροποιήσεις από τις συνήθεις συνθήκες.
Ορισμένες χώρες, για παράδειγμα στη Νοτιοανατολική Ασία, με τους περιορισμούς που επέβαλαν, επιτρέπουν να παραδίδονται μόνο τα απολύτως αναγκαία φορτία. Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία φέρουν εισαγόμενα φορτία που προορίζονται για την τοπική κατανάλωση αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα πολλά κοντέινερ να συσσωρεύονται στις λιμενικές αποθήκες.
Παρόμοια εικόνα και για τις εκφορτώσεις δεξαμενόπλοιων και πλοίων Ro-Ro, που μειώθηκαν σημαντικά λόγω των περιορισμών. Για τα χύδην ξηρά φορτία, η κατάσταση αναφέρεται ως σταθερή.
Όπως αναμενόταν, η αγορά κρουαζιερόπλοιων/επιβατών έχει πληγεί περισσότερο από την πανδημία. Στα δύο τρίτα των λιμένων, οι ελλιμενισμοί κρουαζιερόπλοιων δείχνουν ότι έχουν μειωθεί πάνω από 50%, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και πάνω από το 90%. Από τις 9 Απριλίου, μόνο επτά πλοία, περίπου το 2,5% του στόλου των κρουαζιερόπλοιων, βρίσκονταν εν πλω.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ