Ποιες οι προκλήσεις για το υγρό φορτίο τους επόμενους μήνες;

Ποιες οι προκλήσεις για το υγρό φορτίο τους επόμενους μήνες;

521
Ποιες οι προκλήσεις για το υγρό φορτίο τους επόμενους μήνες;

Αυτή την περίοδο του έτους, στον κλάδο του υγρού φορτίου, οι κυριότεροι παίκτες της αγοράς, στα πετρελαιοφόρα MR2 στη λεκάνη του Ατλαντικού, υπό κανονικές συνθήκες θα προετοιμάζονταν για την αλλαγή σε προϊόν καλοκαιρινής ποιότητας και την έναρξη της θερινής σεζόν τροφοδοσίας στις ΗΠΑ από την 1η Μαΐου.

Ωστόσο, δεδομένης της πτώσης της ζήτησης, που συνδέεται με την πανδημία του κορονοϊού (Covid-19), η φετινή σεζόν μοιάζει να είναι διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη. Η Alphatanker, στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο της που δημοσιεύεται στον ιστότοπο MundoMarítimo, αναλύει εάν πρόκειται για θανάσιμο χτύπημα όσον αφορά τη ζήτηση για «καθαρά» δεξαμενόπλοια και περιγράφει τις προοπτικές για τη μεταφορά πετρελαίου βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.

Σύμφωνα με την ανάλυση, η βενζίνη έχει αναμφισβήτητα επηρεαστεί περισσότερο από όλα τα καύσιμα από τις συνέπειες της πανδημίας. Σε αντίθεση με άλλα καύσιμα, όπως το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, το ντίζελ και το πετρέλαιο ντίζελ, τα οποία καταναλώνονται επίσης από τη βιομηχανία και τον τομέα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τα στοιχεία της IEA υποδηλώνουν ότι το 98% της παγκόσμιας κατανάλωσης βενζίνης συντελείται στον τομέα των μεταφορών. Ως εκ τούτου, όπως επιβάλλει η καραντίνα, η ζήτηση έχει κατακρημνιστεί.

Αυτό έχει ήδη αντικατοπτριστεί στα τελευταία στοιχεία της αμερικανικής IEA, δείχνοντας ότι η ζήτηση για βενζίνη στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά σχεδόν 50% τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές της βενζίνης εξασθένησαν με ταχύτερο ρυθμό από τις τιμές του αργού πετρελαίου σε όλες τις αγορές που μελετήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών, π.χ. στη βορειοδυτική Ευρώπη, στις ακτές του Ατλαντικού των ΗΠΑ και στην Ασία.

Βραχυπρόθεσμα, η Alphatanker θεωρεί ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα βρεθεί σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα τόσο τον Απρίλιο όσο και τον Μάιο, όταν η επιδημία Covid-19 θα φτάσει στο αποκορύφωμά της, ακολουθούμενη από μια γρήγορη ανάκαμψη στις αρχές του καλοκαιριού.

Αν υποθέσουμε ότι οι περιορισμοί των μετακινήσεων έχουν καταργηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη στιγμή που αρχίζει η περίοδος θερινών διακοπών στο βόρειο ημισφαίριο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, η βενζίνη αναμένεται γενικά να ακολουθήσει αυτή την τάση. Αυτό υποδηλώνει ότι δεν θα χαθεί η χρονιά, καθώς η αγορά δεξαμενόπλοιων μπορεί ακόμη να ωφεληθεί, έστω κατά ένα μέρος.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν αναμένεται αναγκαστικά σημαντική πτώση της ζήτησης για εισαγωγές από τις ΗΠΑ, δεδομένου ότι το πλεόνασμα των αποθεμάτων καθώς και οι πλωτοί αποθηκευτικοί χώροι (που αναμένεται να διατηρηθούν σε δεξαμενόπλοια LR) θα πρέπει πρώτα να χρησιμοποιηθούν.

Φωτό: Luis Martinez/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.