
Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας (ΥΦΥΝ) είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι, βάσει των αποτελεσμάτων της ετήσιας έκθεσης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για το 2019 σχετικά με τον έλεγχο του κράτους σημαίας, η κυπριακή σημαία δεν περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των σημαιών υπό παρακολούθηση (targeted list) από την αμερικανική ακτοφυλακή (“US Coast Guard” ή “USCG”) σε σχέση με τη συμμόρφωση της με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας.
Ο μέσος όρος κατακράτησης κυπριακών πλοίων για την περίοδο 2017-2019, ήταν 0,96% σε σύγκριση με τον μέσο όρο USCG που ήταν 1,08%. Το 2019, το ετήσιο ποσοστό κατακράτησης κυπριακών πλοίων μειώθηκε στο 0,55%, από 1,79% το 2018, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό USCG 2019 ήταν 1,12%.
Τα βελτιωμένα αυτά δεδομένα είναι αποτέλεσμα της ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής Ναυτιλίας που εφαρμόζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας από την εγκαθίδρυση του προκειμένου να εδραιώσει την Κύπρο ως ένα από τα κορυφαία ποιοτικά νηολόγια παγκοσμίως και ως ένα ολοκληρωμένο ναυτιλιακού συμπλέγματος. Σε πρακτικό επίπεδο, η πιο πάνω εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιθεωρήσεις για τα κυπριακά πλοία στα λιμάνια των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει κύρος στην κυπριακή σημαία, η οποία συγκαταλέγεται στη «λευκή λίστα» των μνημονίων συνεννόησης του Παρισιού και Τόκυου.
Η κυρία Νατάσα Πηλείδου, Υφυπουργός Ναυτιλίας, δήλωσε: «Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων, υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην παροχή προσαρμοσμένων και αξιόπιστων υπηρεσιών σε όλους τους συνεργάτες μας διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη ναυτιλιακή ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εισήγαγε στην ιστοσελίδα του σειρά νέων εφαρμογών, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των στοιχείων των ναυτικών, την ηλεκτρονική επαλήθευση των πιστοποιητικών των ναυτικών, την ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των φορολογικών δηλώσεων, τον ηλεκτρονικό υπολογισμό της φορολογίας και μια διαδραστική πλατφόρμα σταδιοδρομίας για ναυτικούς».
Η κυρία Πηλείδου συνέχισε: «Είμαστε ικανοποιημένοι που η στρατηγική μας βελτίωσε σημαντικά τις υπηρεσίες μας στους πλοιοκτήτες και έχει ενισχύσει την ασφάλεια, γεγονός που αντανακλάται στη μείωση του ποσοστού των κατακρατήσεων. Είναι σε εξέλιξη επίσης η ανάπτυξη ενός αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου του κράτους λιμένα καθώς και η ηλεκτρονική εφαρμογή για την εγγραφή πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο, με στόχο την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης».
Με στόχο τη διαφύλαξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού ναυτιλιακού συμπλέγματος, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την παράταση του Συστήματος Φόρου Χωρητικότητας για άλλα 10 χρόνια (μέχρι το 2030). Ταυτόχρονα, το Υφυπουργείο έχει υιοθετήσει μέτρα για την προώθηση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο, ενώ η θαλάσσια τεχνολογία και καινοτομία έχει αποκτήσει νέα δυναμική με τη δημιουργία του Κυπριακού Ναυτικού και Ναυτιλιακού Ινστιτούτου (CMMI). Είμαστε υπερήφανοι για το ρόλο της Κύπρου ως μέλος του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, και ως ναυτιλιακό κράτος-μέλος της ΕΕ, στοχεύοντας διαχρονικά στην ουσιαστική συμβολή μας για τη διαμόρφωση των διεθνών πολιτικών για πιο πράσινη, τεχνολογικά προηγμένη και ασφαλέστερη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ