
Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας (ΥΦΥΝ) είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι, βάσει των αποτελεσμάτων της ετήσιας έκθεσης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για το 2019 σχετικά με τον έλεγχο του κράτους σημαίας, η κυπριακή σημαία δεν περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των σημαιών υπό παρακολούθηση (targeted list) από την αμερικανική ακτοφυλακή (“US Coast Guard” ή “USCG”) σε σχέση με τη συμμόρφωση της με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας.
Ο μέσος όρος κατακράτησης κυπριακών πλοίων για την περίοδο 2017-2019, ήταν 0,96% σε σύγκριση με τον μέσο όρο USCG που ήταν 1,08%. Το 2019, το ετήσιο ποσοστό κατακράτησης κυπριακών πλοίων μειώθηκε στο 0,55%, από 1,79% το 2018, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό USCG 2019 ήταν 1,12%.
Τα βελτιωμένα αυτά δεδομένα είναι αποτέλεσμα της ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής Ναυτιλίας που εφαρμόζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας από την εγκαθίδρυση του προκειμένου να εδραιώσει την Κύπρο ως ένα από τα κορυφαία ποιοτικά νηολόγια παγκοσμίως και ως ένα ολοκληρωμένο ναυτιλιακού συμπλέγματος. Σε πρακτικό επίπεδο, η πιο πάνω εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιθεωρήσεις για τα κυπριακά πλοία στα λιμάνια των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει κύρος στην κυπριακή σημαία, η οποία συγκαταλέγεται στη «λευκή λίστα» των μνημονίων συνεννόησης του Παρισιού και Τόκυου.
Η κυρία Νατάσα Πηλείδου, Υφυπουργός Ναυτιλίας, δήλωσε: «Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων, υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην παροχή προσαρμοσμένων και αξιόπιστων υπηρεσιών σε όλους τους συνεργάτες μας διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη ναυτιλιακή ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εισήγαγε στην ιστοσελίδα του σειρά νέων εφαρμογών, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των στοιχείων των ναυτικών, την ηλεκτρονική επαλήθευση των πιστοποιητικών των ναυτικών, την ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των φορολογικών δηλώσεων, τον ηλεκτρονικό υπολογισμό της φορολογίας και μια διαδραστική πλατφόρμα σταδιοδρομίας για ναυτικούς».
Η κυρία Πηλείδου συνέχισε: «Είμαστε ικανοποιημένοι που η στρατηγική μας βελτίωσε σημαντικά τις υπηρεσίες μας στους πλοιοκτήτες και έχει ενισχύσει την ασφάλεια, γεγονός που αντανακλάται στη μείωση του ποσοστού των κατακρατήσεων. Είναι σε εξέλιξη επίσης η ανάπτυξη ενός αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου του κράτους λιμένα καθώς και η ηλεκτρονική εφαρμογή για την εγγραφή πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο, με στόχο την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης».
Με στόχο τη διαφύλαξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού ναυτιλιακού συμπλέγματος, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την παράταση του Συστήματος Φόρου Χωρητικότητας για άλλα 10 χρόνια (μέχρι το 2030). Ταυτόχρονα, το Υφυπουργείο έχει υιοθετήσει μέτρα για την προώθηση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο, ενώ η θαλάσσια τεχνολογία και καινοτομία έχει αποκτήσει νέα δυναμική με τη δημιουργία του Κυπριακού Ναυτικού και Ναυτιλιακού Ινστιτούτου (CMMI). Είμαστε υπερήφανοι για το ρόλο της Κύπρου ως μέλος του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, και ως ναυτιλιακό κράτος-μέλος της ΕΕ, στοχεύοντας διαχρονικά στην ουσιαστική συμβολή μας για τη διαμόρφωση των διεθνών πολιτικών για πιο πράσινη, τεχνολογικά προηγμένη και ασφαλέστερη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ