
Αύξηση 7,8% σημείωσε τον Φεβρουάριο εφέτος το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, καθώς η αξία των ελληνικών εξαγωγών είχε αρνητικό πρόσημο, ενώ αυτή των εισαγωγών παρουσίασε- έστω και μικρή- άνοδο.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 4.322,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2020 έναντι 4.256,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 36,6 εκατ. ευρώ ή 1,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 2.635,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.690,9 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 8,6%, που αναλογεί σε 159,4 και 159,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.687,2 εκατ. ευρώ έναντι 1.565,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 117,1 εκατ. ευρώ ή 8,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 122,5 εκατ. ευρώ ή 8,5%).
Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 9.069,3 εκατ. ευρώ έναντι 8.878,5 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 211,5 εκατ. ευρώ ή 3,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 272,0 εκατ. ευρώ ή 4,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 5.474,4 εκατ. ευρώ έναντι 5.198,2 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 5,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 9,5%, που αναλογεί σε 349,6 και 347,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.594,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.680,3 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 138,1 εκατ. ευρώ ή 4,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 75,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%).
Πηγή-φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ