
Ο CEO της low cost αεροπορικής εταιρείας Wizz Air, Jozsef Varadi, προχώρησε σε μια ανακοίνωση στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg που άφησε αρκετούς έκπληκτους. Ο κ. Varadi δήλωσε ότι η ουγγρική αεροπορική εταιρεία θα παραλάβει κανονικά τα 15 αεροσκάφη που αναμένει για φέτος από την Airbus, στο πλαίσιο της παραγγελίας εκατοντάδων αεροσκαφών που έχει κάνει.
Η συγκεκριμένη δήλωση προκάλεσε αίσθηση, καθώς η αεροπορική εταιρεία, όπως και οι περισσότερες άλλωστε, έχει καθηλώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της. Τα ελάχιστα αεροσκάφη της που συνεχίζουν να πετούν εκτελούν κυρίως πτήσεις επαναπατρισμού, τόσο πολιτών της Ουγγαρίας όσο και τρίτων χωρών.
Η εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση των τελευταίων ημερών έχει οδηγήσει την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών στη λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων για την περικοπή των λειτουργικών τους εξόδων. Ακόμα και έτσι, όμως, αρκετές είναι αυτές που έχουν ζητήσει ή θα χρειαστούν στο άμεσο μέλλον κρατική ενίσχυση. Σε ένα τόσο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η παραλαβή νέων αεροσκαφών μοιάζει παράλογη και εντελώς αντίθετη στην προσπάθεια της οικονομικής επιβίωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Easyjet, ο ιδρυτής της οποίας επιθυμεί να ακυρώσει με κάθε τρόπο την παραγγελία των 108 αεροσκαφών στην Airbus. Με την ακύρωση της παραγγελίας-μαμούθ, ο ίδιος θεωρεί ότι η Easyjet δεν θα χρειαστεί κάποια κρατική ενίσχυση.
Ο CEO της Wizz Air ακολουθεί τον τελείως διαφορετικό αυτόν δρόμο, με την ασφάλεια της μεγάλης οικονομικής ρευστότητας που διαθέτει η αεροπορική εταιρεία. Το μεγαλύτερο μέρος των αερομεταφορέων φαίνεται να έχουν ρευστότητα που αρκεί για περίπου δύο μήνες, Ωστόσο, ο κ. Varadi δήλωσε ότι η Wizz Air έχει επαρκή ρευστότητα για ενάμισι έτος και κάλεσε τα κράτη να μην προχωρούν σε κρατικές ενισχύσεις που θα προκαλέσουν στρεβλώσεις στην αεροπορική αγορά.
Η Wizz Air επί του παρόντος αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο low cost αερομεταφορέα της Ευρώπης και, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει βλέψεις να βγει ενισχυμένη μετά το πέρας της κρίσης. Η περαιτέρω αύξηση του στόλου της σίγουρα θα βοηθήσει στα σχέδιά της, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αντέξει τις οικονομικές επιπτώσεις.
Sky Radar/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ