
O μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος του κόσμου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις τιμές, καθώς η πανδημία του κορονοϊού «βυθίζει» την παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα.
Σε ενημέρωση που είχε πρόσφατα με αναλυτές, ο Luciano Siani Pires, CFO της Vale, ανέφερε ότι η μειωμένη ζήτηση για iron ore από χαλυβουργεία εκτός Κίνας θα αντισταθμίσει τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην προσφορά, προκαλώντας πιθανώς βουτιά στις τιμές, που μέχρι στιγμής φέτος διατηρούνταν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Μέχρι πρόσφατα η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος κινούνταν στα $90/τόνο, σύμφωνα με το S&P Platts, με αποτέλεσμα το οικονομικό χάος ελέω κορονοϊού να έχει περιορισμένη επίδραση στις εταιρείες εξόρυξης μεταλλευμάτων.
Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τη μειωμένη ζήτηση τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Κίνα. Στην Ευρώπη η παραγωγή χάλυβα έχει υποχωρήσει κατά 15 εκατ. τόνους, στις ΗΠΑ κατά 5 εκατ. τόνους, ενώ στην Ιαπωνία κατά 3,3 εκατ. τόνους, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Vale.
Μάλιστα η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος υποχώρησε την περασμένη εβδομάδα (23-27/03) σε χαμηλά εξαμήνου, στα $82/τόνο, με αναλυτές της Citigroup να εκτιμούν ότι οι απώλειες θα αγγίξουν το 17% τις επόμενες εβδομάδες και ότι η τιμή θα κινηθεί πέριξ των $70/τόνο.
Κατά τον κ. Siani, οι τιμές του iron ore διατηρήθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα το α΄ τρίμηνο, ως απόρροια του συνδυασμού μειωμένης παραγωγής από Αυστραλία και Βραζιλία και μειωμένης προσφοράς από τα εγχώρια ορυχεία της Κίνας, που ωστόσο σταδιακά επανέρχεται σε κανονικά επίπεδα.
To σιδηρομετάλλευμα αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος για μεταλλευτικούς κολοσσούς όπως η Vale, η BHP, η Fortescue Metals Group και η Rio Tinto. Κατά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του 2019, οι κορυφαίοι παίκτες στην αγορά είχαν υψηλά περιθώρια κέρδους, και αυτό διότι, ενώ η τιμή εξόρυξής του είναι κάτω από τα $15/τόνο, η τιμή πώλησής του έφτασε έως και τα $120/τόνο, μετά τις σημαντικές στρεβλώσεις στις παγκόσμιες προμήθειες από την κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale.
Η Vale επιδιώκει να αποκαταστήσει όσο το δυνατόν συντομότερα τις απώλειες στην παραγωγή της και, εάν η Κίνα δεν προβεί σε μέτρα τόνωσης της οικονομίας της, που θα ενισχύσουν τη ζήτηση για κύρια εμπορεύματα (όπως το iron ore), οι τιμές φυσιολογικά θα δεχτούν πιέσεις το προσεχές διάστημα.
Φωτό: Fortescue Metals Group LTD/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ