
Στον οικονομικό της απολογισμό για το 2019 προχώρησε πρόσφατα η Euronav. Στη σχετική ανακοίνωση της βελγικών συμφερόντων διαχειρίστριας εταιρείας δεξαμενόπλοιων επιχειρείται μια καταγραφή της πορείας της αγοράς το 2019, αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι για το 2020 εν μέσω σημαντικών προκλήσεων.
«Το δ΄ τρίμηνο του 2019 ήταν ένα από τα ισχυρότερα για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία χρόνια. […] Ο ισχυρός μας ισολογισμός και η πειθαρχημένη προσέγγισή μας για ανανέωση του στόλου και ανάπτυξη είναι κρίσιμα σε περιόδους υψηλής αβεβαιότητας και μεταβλητότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Hugo De Stoop, CEO της εταιρείας.
Στην ανακοίνωση της Euronav σημειώνεται παράλληλα ότι το 2019 ξεκίνησε με καλές προοπτικές, μετά την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στα τέλη του 2018 αλλά και τις υψηλές διαλύσεις δεξαμενόπλοιων. Τον Ιανουάριο του 2019, ωστόσο, τα κράτη-μέλη του OPEC συμφώνησαν σε περικοπές προς τη στήριξη των τιμών, κάτι το οποίο συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με αποτέλεσμα η παραγωγή από τα μέλη του Οργανισμού να κινείται κατά μέσο όρο στα 29,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Καταλυτικός παράγοντας για τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς κατά το β΄ εξάμηνο του 2019 ήταν οι αμερικανικές κυρώσεις σε πλοία της COSCO στα τέλη Σεπτεμβρίου, με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός τονάζ να εξέλθει της αγοράς.
Παράλληλα, και η αναμενόμενη εφαρμογή του sulphur cap από 1/1/2020 οδήγησε πολλούς πλοιοκτήτες να τηρήσουν στάση αναμονής σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες αλλά και να στείλουν προς διάλυση παλαιότερα πλοία.
Αναφορικά με τις προοπτικές της αγοράς το 2020 και την επίδραση του Covid-19, η Euronav σημειώνει ότι ακόμη είναι νωρίς να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα, ενώ προτεραιότητα αποτελούν η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων της σε στεριά και θάλασσα καθώς και των οικογενειών αυτών.
Ειδική μνεία γίνεται στην πρόσφατη αύξηση των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου και στο γεγονός ότι αρκετοί traders σπεύδουν να ναυλώσουν πλοία για αποθήκευση, εξέλιξη που αποτελεί θετικό οδηγό για τη ναυλαγορά. Το γεγονός ότι η ζήτηση για μαύρο χρυσό έχει μειωθεί και θα μειωθεί τους επόμενους μήνες λόγω της πανδημίας έχει ως απόρροια ο μεγαλύτερος όγκος πετρελαίου που παράγεται και μεταφέρεται να προορίζεται για αύξηση των αποθεμάτων, εξέλιξη που μελλοντικά θα επιδράσει στη ζήτηση για διά θαλάσσης μεταφορά.
Η Euronav στην ανακοίνωσή της στέκεται ακόμη και στην απόφασή της να αγοράσει από πολύ νωρίς LSFO, τονίζοντας ότι «παρείχε προστασία στην εταιρεία το Q4 του 2019 και το Q1 του 2020, περιόδους κατά τις οποίες το spread κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα».
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματά της, η Euronav κατέγραψε το 2019 κέρδη $112,23 εκατ. έναντι ζημιών $110 εκατ. το 2018.
Φωτό: Dimitris Panagiotaras/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ