
Στον οικονομικό της απολογισμό για το 2019 προχώρησε πρόσφατα η Euronav. Στη σχετική ανακοίνωση της βελγικών συμφερόντων διαχειρίστριας εταιρείας δεξαμενόπλοιων επιχειρείται μια καταγραφή της πορείας της αγοράς το 2019, αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι για το 2020 εν μέσω σημαντικών προκλήσεων.
«Το δ΄ τρίμηνο του 2019 ήταν ένα από τα ισχυρότερα για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία χρόνια. […] Ο ισχυρός μας ισολογισμός και η πειθαρχημένη προσέγγισή μας για ανανέωση του στόλου και ανάπτυξη είναι κρίσιμα σε περιόδους υψηλής αβεβαιότητας και μεταβλητότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Hugo De Stoop, CEO της εταιρείας.
Στην ανακοίνωση της Euronav σημειώνεται παράλληλα ότι το 2019 ξεκίνησε με καλές προοπτικές, μετά την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στα τέλη του 2018 αλλά και τις υψηλές διαλύσεις δεξαμενόπλοιων. Τον Ιανουάριο του 2019, ωστόσο, τα κράτη-μέλη του OPEC συμφώνησαν σε περικοπές προς τη στήριξη των τιμών, κάτι το οποίο συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με αποτέλεσμα η παραγωγή από τα μέλη του Οργανισμού να κινείται κατά μέσο όρο στα 29,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Καταλυτικός παράγοντας για τη βελτιωμένη εικόνα της ναυλαγοράς κατά το β΄ εξάμηνο του 2019 ήταν οι αμερικανικές κυρώσεις σε πλοία της COSCO στα τέλη Σεπτεμβρίου, με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός τονάζ να εξέλθει της αγοράς.
Παράλληλα, και η αναμενόμενη εφαρμογή του sulphur cap από 1/1/2020 οδήγησε πολλούς πλοιοκτήτες να τηρήσουν στάση αναμονής σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες αλλά και να στείλουν προς διάλυση παλαιότερα πλοία.
Αναφορικά με τις προοπτικές της αγοράς το 2020 και την επίδραση του Covid-19, η Euronav σημειώνει ότι ακόμη είναι νωρίς να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα, ενώ προτεραιότητα αποτελούν η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων της σε στεριά και θάλασσα καθώς και των οικογενειών αυτών.
Ειδική μνεία γίνεται στην πρόσφατη αύξηση των παγκόσμιων προμηθειών πετρελαίου και στο γεγονός ότι αρκετοί traders σπεύδουν να ναυλώσουν πλοία για αποθήκευση, εξέλιξη που αποτελεί θετικό οδηγό για τη ναυλαγορά. Το γεγονός ότι η ζήτηση για μαύρο χρυσό έχει μειωθεί και θα μειωθεί τους επόμενους μήνες λόγω της πανδημίας έχει ως απόρροια ο μεγαλύτερος όγκος πετρελαίου που παράγεται και μεταφέρεται να προορίζεται για αύξηση των αποθεμάτων, εξέλιξη που μελλοντικά θα επιδράσει στη ζήτηση για διά θαλάσσης μεταφορά.
Η Euronav στην ανακοίνωσή της στέκεται ακόμη και στην απόφασή της να αγοράσει από πολύ νωρίς LSFO, τονίζοντας ότι «παρείχε προστασία στην εταιρεία το Q4 του 2019 και το Q1 του 2020, περιόδους κατά τις οποίες το spread κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα».
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματά της, η Euronav κατέγραψε το 2019 κέρδη $112,23 εκατ. έναντι ζημιών $110 εκατ. το 2018.
Φωτό: Dimitris Panagiotaras/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ