
Του Καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore – MPA) στα πλαίσια της προστασίας της χώρας από τον κορονοϊό (COVID-19) εξέδωσε εγκύκλιο προς όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αναφορικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα λιμάνια της.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η Σιγκαπούρη καταβάλλει κάθε προσπάθεια να διατηρηθούν οι λειτουργίες των λιμανιών της στον υψηλότερο επιχειρησιακό βαθμό σε ό,τι αφορά υπηρεσίες φόρτωσης, εκφόρτωσης πετρέλευσης, εφοδιασμού και επισκευών ενώ παράλληλα εφαρμόζει προληπτικά μέτρα όπως συχνές απολυμάνσεις, χρήση ειδικών θερμομέτρων καθώς και την τήρηση αποστάσεων. Σε ό,τι αφορά δε την προστασία των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια της Σιγκαπούρης η Αρχή έχει πάρει μέτρα για την ασφαλή καραντίνα των πλοίων και τη διαχείριση υπόπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών κορονοϊού.
Το λιμάνι της Σιγκαπούρης όμως αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο σταθμό αλλαγής των πληρωμάτων παγκοσμίως όχι μόνο για τα πλοία που ελλιμενίζονται για τις υπηρεσίες χειρισμού φορτίου και όλων των άλλων λιμενικών υπηρεσιών αλλά και των πλοίων που διέρχονται από το Στενό και σταματούν μόνο για την αλλαγή πληρωμάτων και την επιβίβαση επιθεωρητών ή εκπροσώπων της εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και το διεθνές αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης είναι ο μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ασίας, της άπω Ανατολής και της Ωκεανίας.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές πληρωμάτων η αρχή της Σιγκαπούρης για την αποφυγή εισερχομένων κρουσμάτων κορονοϊού και την προστασία των ναυτικών ανέστειλε κάθε επαναπατρισμό ναυτικών από τα λιμάνια της, πλην των περιπτώσεων όπου η αλλαγή είναι επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας του πλοίου αλλά και κοινωνικούς λόγους. Αναλυτικότερα:
· Στην περίπτωση που ο ναυτικός έχει συμπληρώσει το μέγιστο της θητείας του στο πλοίο και πρέπει να αντικατασταθεί
· Σε περίπτωση που αποδεδειγμένα δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο όπως προβλέπεται από τις διεθνείς συμβάσεις(fit for duty)
· Για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας όπως θάνατος μέλους της οικογένειας του ναυτικού.
Από την πλευρά του το πλοίο πρέπει για κάθε αλλαγή που εμπίπτει στις παραπάνω περιπτώσεις να υποβάλει τα ανάλογα δικαιολογητικά όπως:
1. Ο λόγος αντικατάστασης
2. Τη σύμβαση του ναυτικού όπου φαίνεται ότι έχει λήξει ο χρόνος της υπηρεσίας του στο πλοίο
3. Το σχέδιο των πτήσεων μέχρι τον επαναπατρισμό
4. Βεβαίωση γιατρού ότι δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο. Η βεβαίωση αυτή φυσικά θα εκδοθεί μετά από εξέταση που θα γίνει στο λιμάνι είτε με την αποβίβαση του ναυτικού και την μεταφορά του σε διαγνωστικό κέντρο είτε με την επιβίβαση γιατρού στο πλοίο.
5. Εκτίμηση της ικανότητας του ναυτικού να ταξιδέψει (πιθανά με βεβαίωση του πλοιάρχου)
6. Πρέπει επίσης για να επιτραπεί ο επαναπατρισμός, να διασφαλίζεται ότι ο ναυτικός που θα αντικαταστήσει τον επαναπατριζόμενο τις τελευταίες 14 μέρες ήταν καλά στην υγεία του και δεν έχει έρθει σε επαφή με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο διάστημα.
Στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να διασφαλιστεί και ποιος θα το πιστοποιήσει με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διαδικασία αντικατάστασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ