
Η πανδημία του νέου κορονοϊού έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις αερομεταφορές. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική μείωση των δρομολογίων τους, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί αλλά και για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους. Ανάμεσά τους και η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean.
Από τις πρώτες που παρουσίασαν οικονομικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους είναι και η νοτιοκορεατική αεροπορική Korean Air. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, είχε κυκλοφορήσει σε πολλά ειδησεογραφικά μέσα ένα memo από τον CEO της εταιρείας προς τους υπαλλήλους, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η επιβίωση της αεροπορικής τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση λόγω της πανδημίας του Covid-19.
Η λύση τελικά για την περικοπή εξόδων και την επιβίωση της εταιρείας φαίνεται πως δόθηκε από τον CEO της Hanjin Group, στον οποίο ανήκει η νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία, κ. Walter Cho, ο οποίος πρότεινε τη χρήση των επιβατικών αεροσκαφών για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Ενδεικτικά, προ ολίγων ημερών, επιβατικό αεροσκάφος της Korean Air μετέφερε προμήθειες εκτάκτου ανάγκης και αγροτικά προϊόντα από τη Νότια Κορέα στο Βιετνάμ. Με απλά λόγια, η αεροπορική κατέστησε τα μέχρι τώρα «άχρηστα» και καθηλωμένα αεροσκάφη χρήσιμα για πτήσεις cargo, των οποίων η ζήτηση είναι ενισχυμένη, καθώς υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για προμήθειες παγκοσμίως.
Την ίδια στρατηγική, κατά τα φαινόμενα, θα ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, καθώς η ζήτηση για cargo πτήσεις παρουσιάζει αύξηση. Το παράδειγμα προς το παρόν θα ακολουθήσουν οι Cathay Pacific, Delta Airlines και Scoot. Δεν είναι απίθανο βέβαια στο μέλλον να ακολουθήσουν κι άλλες.
Φωτό: Bilal EL-Daou/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ