
Στις αρχές Μαρτίου, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, παρουσίασε το προσχέδιο του νέου ευρωπαϊκού νομοσχεδίου για την κλιματική αλλαγή. Ο στόχος είναι ένας: η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη ήπειρος στον κόσμο που θα είναι κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς είναι η πρώτη φορά που η Ευρώπη δεν μένει μόνο σε κουβέντες αλλά νομοθετεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Με απλά λόγια, το νομοσχέδιο θα καταστήσει παράνομο, από το 2050 και μετά, το να εκπέμπει η Ευρώπη περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από όσα μπορούν να αφαιρούνται από την ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι το νέο νομοσχέδιο αποτελεί τη μετάφραση σε νόμους των πολιτικών δεσμεύσεων της Ευρώπης και θέτει την ήπειρο σε ένα μη αναστρέψιμο δρόμο προς τη βιωσιμότητα. Το προσχέδιο περιλαμβάνει τους τελικούς στόχους για το 2050, αλλά και τους μεσοπρόθεσμους για το 2030, όπου προβλέπεται μείωση των εκπομπών κατά 40%. Η Κομισιόν ωστόσο αναμένεται να ανακοινώσει αναθεωρημένους στόχους για το 2030 έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη πλευρά, δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις από τους ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος, με ηγέτη την έφηβη Γκρέτα Τούνμπεργκ. Η ίδια φάνηκε απογοητευμένη από τις εξελίξεις, καθώς θεώρησε ότι το νομοσχέδιο δεν προβλέπει επείγοντα και άμεσα μέτρα και ως εκ τούτου οι αλλαγές θα αργήσουν να γίνουν.
Παρά τις κριτικές, η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα επηρεάσει τόσο το περιβάλλον αλλά και ολόκληρη την οικονομία της Ευρώπης. Η Ευρώπη αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εκπομπό αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο, μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ. Η μοναδική συμφωνία που έχει γίνει μέχρι σήμερα με σκοπό την παγκόσμια προσπάθεια για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής είναι η Συμφωνία του Παρισιού, η οποία όμως δεν είναι νομικά δεσμευτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ