
Απαντώντας στη δημοσίευση της ανακοίνωσης της βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με το νέο νομοσχέδιο έκτακτης ανάγκης, η βρετανική ένωση λιμένων (British Ports Association) δήλωσε ότι η διατήρηση ανοιχτών για το εμπόριο των παγκόσμιων πυλών εισόδου και εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το Westminster.
O Richard Ballantyne, διευθύνων σύμβουλος της British Ports Association, υπογράμμισε στην ανακοίνωση ότι οι λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου εξυπηρετούν το 95% του εμπορίου των βρετανικών νήσων και συμβάλλουν στη διασφάλιση της τροφοδότησης: «Το 50% από τα τρόφιμα του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγονται και θα είναι σημαντικό να διατηρήσουμε τα λιμάνια μας ανοιχτά, ώστε τα καταστήματα, οι δημόσιες υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις να τροφοδοτούνται με ό,τι χρειάζεται η χώρα. Η βιομηχανία υποστηρίζει τα κυβερνητικά μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας και εργάζεται σκληρά για τη διατήρηση των εμπορευμάτων. Επίσης, αναμένουμε ότι οι προτεινόμενες νέες οδηγίες για πιθανό κλείσιμο μεμονωμένων λιμένων θα χρησιμοποιηθούν μόνο στις πιο ακραίες συνθήκες. Πρόκειται για πρωτοφανείς περιόδους και συνεργαζόμαστε στενά με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και τις αποκεντρωμένες διοικήσεις. Οι λιμένες μας είναι επί του παρόντος ανοιχτοί και διευκολύνουν τις εισαγωγές τροφίμων, προμηθειών και πόρων. Μιλάμε με τους ομολόγους μας στην Ιταλία, όπου τα λιμάνια παρέμειναν ανοιχτά, και μαθαίνουμε από τις εμπειρίες τους για να διατηρήσουμε τις πύλες μας ανοιχτές», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Το νέο νομοσχέδιο θα επιτρέψει στον υπουργό Εσωτερικών της βρετανικής κυβέρνησης να ζητήσει από τις αρχές διαχείρισης των λιμένων και των αερολιμένων να κλείσουν προσωρινά ή να αναστείλουν τη λειτουργία τους, εάν οι ελλείψεις προσωπικού των Συνοριακών Δυνάμεων της χώρας οδηγήσουν σε σημαντική απειλή για την ασφάλεια των συνόρων του Ηνωμένου Βασιλείου. Πιο συγκεκριμένα, το Λονδίνο επιθυμεί να διατηρήσει επαρκή αριθμό ειδικών δυνάμεων σε όλα τα σύνορα της χώρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να προστατεύσει τον βρετανικό λαό από οποιαδήποτε λαθραία εισαγωγή απαγορευμένων αντικειμένων ή και κυμάτων λαθρομεταναστών που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τα ανεπαρκώς ελεγχόμενα σύνορα.
Κατά την ένωση βρετανικών λιμένων, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο σε ακραίες περιπτώσεις, όπου αυτό είναι εντελώς απαραίτητο, και μόνο για ελάχιστο διάστημα.
Η βρετανική ένωση λιμένων αντιπροσωπεύει όλα τα εγχώρια λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, μεταξύ των οποίων το Dover, το Holyhead, το Portsmouth και το Southampton, τα οποία απορροφούν το 86% της λιμενικής δραστηριότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και μια σειρά άλλων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως η υπεράκτια ενέργεια, ο τομέας της αλιείας και ο θαλάσσιος τουρισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ