
Απαντώντας στη δημοσίευση της ανακοίνωσης της βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με το νέο νομοσχέδιο έκτακτης ανάγκης, η βρετανική ένωση λιμένων (British Ports Association) δήλωσε ότι η διατήρηση ανοιχτών για το εμπόριο των παγκόσμιων πυλών εισόδου και εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το Westminster.
O Richard Ballantyne, διευθύνων σύμβουλος της British Ports Association, υπογράμμισε στην ανακοίνωση ότι οι λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου εξυπηρετούν το 95% του εμπορίου των βρετανικών νήσων και συμβάλλουν στη διασφάλιση της τροφοδότησης: «Το 50% από τα τρόφιμα του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγονται και θα είναι σημαντικό να διατηρήσουμε τα λιμάνια μας ανοιχτά, ώστε τα καταστήματα, οι δημόσιες υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις να τροφοδοτούνται με ό,τι χρειάζεται η χώρα. Η βιομηχανία υποστηρίζει τα κυβερνητικά μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας και εργάζεται σκληρά για τη διατήρηση των εμπορευμάτων. Επίσης, αναμένουμε ότι οι προτεινόμενες νέες οδηγίες για πιθανό κλείσιμο μεμονωμένων λιμένων θα χρησιμοποιηθούν μόνο στις πιο ακραίες συνθήκες. Πρόκειται για πρωτοφανείς περιόδους και συνεργαζόμαστε στενά με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και τις αποκεντρωμένες διοικήσεις. Οι λιμένες μας είναι επί του παρόντος ανοιχτοί και διευκολύνουν τις εισαγωγές τροφίμων, προμηθειών και πόρων. Μιλάμε με τους ομολόγους μας στην Ιταλία, όπου τα λιμάνια παρέμειναν ανοιχτά, και μαθαίνουμε από τις εμπειρίες τους για να διατηρήσουμε τις πύλες μας ανοιχτές», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Το νέο νομοσχέδιο θα επιτρέψει στον υπουργό Εσωτερικών της βρετανικής κυβέρνησης να ζητήσει από τις αρχές διαχείρισης των λιμένων και των αερολιμένων να κλείσουν προσωρινά ή να αναστείλουν τη λειτουργία τους, εάν οι ελλείψεις προσωπικού των Συνοριακών Δυνάμεων της χώρας οδηγήσουν σε σημαντική απειλή για την ασφάλεια των συνόρων του Ηνωμένου Βασιλείου. Πιο συγκεκριμένα, το Λονδίνο επιθυμεί να διατηρήσει επαρκή αριθμό ειδικών δυνάμεων σε όλα τα σύνορα της χώρας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να προστατεύσει τον βρετανικό λαό από οποιαδήποτε λαθραία εισαγωγή απαγορευμένων αντικειμένων ή και κυμάτων λαθρομεταναστών που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τα ανεπαρκώς ελεγχόμενα σύνορα.
Κατά την ένωση βρετανικών λιμένων, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο σε ακραίες περιπτώσεις, όπου αυτό είναι εντελώς απαραίτητο, και μόνο για ελάχιστο διάστημα.
Η βρετανική ένωση λιμένων αντιπροσωπεύει όλα τα εγχώρια λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, μεταξύ των οποίων το Dover, το Holyhead, το Portsmouth και το Southampton, τα οποία απορροφούν το 86% της λιμενικής δραστηριότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και μια σειρά άλλων ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, όπως η υπεράκτια ενέργεια, ο τομέας της αλιείας και ο θαλάσσιος τουρισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ