
Η πανδημία του κορονοϊού είναι απίθανο να οδηγήσει σε ναυάγιο τον στόχο της 1ης Ιουλίου για την υλοποίηση της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου σε όλη την Αφρική, ακόμα και αν οι συναντήσεις για τις συζητήσεις επί των λεπτομερειών ακυρώνονται, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Οι διασυνοριακές ταξιδιωτικές απαγορεύσεις από ορισμένες αφρικανικές κυβερνήσεις, καθώς επίσης και οι περιορισμοί που επέβαλαν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους, οδήγησαν στην ακύρωση των διασκέψεων. Το φόρουμ των CEO των μεγάλων επιχειρήσεων της Αφρικής, το οποίο είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του ιού.
«Δεν πιστεύω ότι κανείς θα είχε προβλέψει ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Wamkele Mene, γενικός γραμματέας της ένωσης ελεύθερου εμπορίου των αφρικανικών χωρών (African Continental Free Trade Area).
Ο κορονοϊός «είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», δήλωσε ο Νοτιοαφρικανός αξιωματούχος και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο».
Ο κ. Mene έχει επωμιστεί το τεράστιο καθήκον να συμφωνήσουν 54 αφρικανικές χώρες σε θέματα εμπορίου, καθώς επίσης και την εφαρμογή συμφωνίας για τη θέσπιση μηχανισμού επίλυσης διμερών διαφορών.
Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και οι επακόλουθοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες ενδέχεται να είχαν προχωρήσει περισσότερο και θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί είναι κατά 90% έτοιμοι. Οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επίτευξη συμφωνιών για τα αυτοκίνητα, τη ζάχαρη και το βαμβάκι.
Από νομικής πλευράς, η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ, αλλά η προθεσμία της 1ης Ιουλίου για την έναρξη του ελεύθερου εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών σύμφωνα με τους νέους δασμολογικούς κανόνες πρέπει να επικυρωθεί πριν από τη διάσκεψη κορυφής του Μαΐου, ως μέρος της πρώτης φάσης της διαδικασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ