
Η πανδημία του κορονοϊού είναι απίθανο να οδηγήσει σε ναυάγιο τον στόχο της 1ης Ιουλίου για την υλοποίηση της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου σε όλη την Αφρική, ακόμα και αν οι συναντήσεις για τις συζητήσεις επί των λεπτομερειών ακυρώνονται, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Οι διασυνοριακές ταξιδιωτικές απαγορεύσεις από ορισμένες αφρικανικές κυβερνήσεις, καθώς επίσης και οι περιορισμοί που επέβαλαν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους, οδήγησαν στην ακύρωση των διασκέψεων. Το φόρουμ των CEO των μεγάλων επιχειρήσεων της Αφρικής, το οποίο είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του ιού.
«Δεν πιστεύω ότι κανείς θα είχε προβλέψει ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Wamkele Mene, γενικός γραμματέας της ένωσης ελεύθερου εμπορίου των αφρικανικών χωρών (African Continental Free Trade Area).
Ο κορονοϊός «είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», δήλωσε ο Νοτιοαφρικανός αξιωματούχος και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο».
Ο κ. Mene έχει επωμιστεί το τεράστιο καθήκον να συμφωνήσουν 54 αφρικανικές χώρες σε θέματα εμπορίου, καθώς επίσης και την εφαρμογή συμφωνίας για τη θέσπιση μηχανισμού επίλυσης διμερών διαφορών.
Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και οι επακόλουθοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες ενδέχεται να είχαν προχωρήσει περισσότερο και θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί είναι κατά 90% έτοιμοι. Οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επίτευξη συμφωνιών για τα αυτοκίνητα, τη ζάχαρη και το βαμβάκι.
Από νομικής πλευράς, η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ, αλλά η προθεσμία της 1ης Ιουλίου για την έναρξη του ελεύθερου εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών σύμφωνα με τους νέους δασμολογικούς κανόνες πρέπει να επικυρωθεί πριν από τη διάσκεψη κορυφής του Μαΐου, ως μέρος της πρώτης φάσης της διαδικασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ