
Ο OPEC αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου φέτος, αναμένοντας ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική αύξηση, καθώς ο κορονοϊός πλήττει την παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με την προηγούμενη πρόβλεψη, πριν από έναν μήνα, η κατανάλωση καυσίμων θα αυξανόταν κατά λίγο κάτω από 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα ή 1% το 2020, όμως η τελευταία έκθεση της ομάδας των πετρελαιοπαραγωγών χωρών που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη προβλέπει αύξηση μόλις 60.000 βαρέλια/ημέρα. Επίσης, μείωσε αισθητά τις εκτιμήσεις για τα αποθέματα των τρίτων χωρών, καθώς οι χαμηλότερες τιμές του μαύρου χρυσού επηρεάζουν τους Αμερικανούς παραγωγούς σχιστολιθικού πετρελαίου.
«Το ξέσπασμα (της πανδημίας του κορονοϊού) εκτιμάται ότι θα επηρεάσει σοβαρά την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου σε διάφορες άλλες χώρες και περιοχές εκτός της Κίνας», αναφέρει η έκθεση.
Η πτώση της ζήτησης εξαιτίας του Covid-19 έχει κλονίσει τη συνοχή του OPEC, τερματίζοντας τη συνεργασία με άλλους παραγωγούς, όπως η Ρωσία, μετά το ναυάγιο των συνομιλιών της περασμένης εβδομάδας. Επακόλουθο αυτής της εξέλιξης ήταν η ανακοίνωση της Σαουδικής Αραβίας για μαζικές αυξήσεις παραγωγής και κατάρρευση των τιμών του αργού στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τεσσάρων ετών.
Η έκθεση αντανακλά τη θέληση εκ μέρους ορισμένων μελών του OPEC για την ανάγκη συμφιλίωσης και συνεννόησης.
Ο αντίκτυπος του ιού «σε μια ήδη εύθραυστη παγκόσμια οικονομία είναι μια πρόκληση και απαιτεί συντονισμένη δράση όλων των συμμετεχόντων στην αγορά», αναφέρεται στην έκθεση. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ζήτησαν από τις χώρες του OPEC+ να καταλήξουν σε νέα συμφωνία, που θα σταθεροποιήσει τις αγορές.
Φωτό: Zukiman Mohamad/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ