
Επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων προωθεί η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης για τη ριζική ανανέωση των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας, στοχεύοντας να δώσει λύσεις στο χρόνιο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ταλανίζει τη χώρα αλλά και να ενισχύσει περαιτέρω τους εμπορικούς δεσμούς της με τις γείτονες χώρες.
Η Ταϊλάνδη έχει διαθέσει $33 δισ. για τη βελτίωση των υποδομών της τα επόμενα τρία χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων θα διατεθεί στη βελτίωση των σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων της χώρας.
Η πλειονότητα των νέων έργων θα αφορούν την ενίσχυση των σιδηροδρομικών συνδέσεων των περιφερειακών πόλεων της χώρας με την πρωτεύουσα. Περισσότερα από $20 δισ. θα επενδυθούν στην ανάπτυξη νέων γραμμών και στην επέκταση των υφιστάμενων, καθώς και στη δημιουργία γραμμών υψηλών ταχυτήτων. Στο επίκεντρο των επενδύσεων θα βρίσκεται ο νέος κεντρικός σταθμός στην Μπανγκόκ, συνολικού κόστους $1,3 δισ., που θα αποτελεί τον μεγαλύτερο της Νοτιοανατολικής Ασίας όταν ανοίξει τις πύλες του, το 2021.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η χώρα έχει επενδύσει στην επαναφορά ή στη δημιουργία νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων, όπως η νέα σιδηροδρομική γραμμή με το Λάος και η επαναφορά της σύνδεσης με την Καμπότζη μετά από σχεδόν μισό αιώνα. Επιπλέον, η πρώτη γραμμή υψηλών ταχυτήτων της Ταϊλάνδης θα συνδέεται με την Κίνα μέσω της πρωτεύουσας του Λάος, την Βιεντιάν, και θα αποτελεί μέρος του Belt and Road Initiative.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οι νέες επενδύσεις στον σιδηρόδρομο θα διπλασιάσουν την επιβατική κίνηση και θα τριπλασιάσουν τη χωρητικότητα του δικτύου για τα εμπορευματικά τρένα. Για την ακρίβεια, εκτιμάται ότι, μετά την αναβάθμιση του δικτύου, θα μεταφέρονται περισσότεροι από 30 εκατ. τόνοι εμπορικών αγαθών.
Φωτό: Regina Ajes/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ