
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το εμπόριο της Κίνας με τους κυριότερους εταίρους της έχει υποστεί σοβαρές μειώσεις λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Μόλις εντός των πρώτων δύο μηνών του 2020, το κινεζικό εμπόριο υποχώρησε κατά 11%.
Πτώσεις σημειώθηκαν στις κινεζικές εισαγωγές και εξαγωγές, με τα ποσοστά να ανέρχονται σε 17,2% και 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, οι εμπορικές συναλλαγές της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 14,2%, 19,6% και 15,3% αντίστοιχα.
Η εταιρεία παροχής συμβουλών και πληροφοριών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, Sea Intelligence, εκτιμά ότι η διακοπή επιχειρηματικών και εμπορικών δραστηριοτήτων στη χώρα έχει ως αποτέλεσμα η ναυτιλία γραμμών της Κίνας να έχει απολέσει φορτία 1,9 εκατ. TEUs, τα οποία μεταφράζονται σε έσοδα περίπου 1,9 εκατομμύρια δολάρια.
Παρά τα παραπάνω, θετικό στοιχείο αποτελεί η επιστροφή των λιμανιών σε κανονική λειτουργία, καθώς οι περιορισμοί που αφορούν τον κορονοϊό μειώνονται, σύμφωνα με τη CMA CGM.
Σημαντική αύξηση έχει παρατηρηθεί στον τομέα της παραγωγής και της ροής φορτίων, καθώς όλο και περισσότεροι επιστρέφουν στις εργασίες τους. Με άλλα λόγια, «οι επιχειρηματικές δραστηριότητες βρίσκονται σε περίοδο ανάκαμψης», σύμφωνα με τη CMA CGM.
Παρ’ όλα αυτά, η επιδημία δεν έχει λάβει τέλος στην Κίνα. Η CMA CGM συνεχίζει να παίρνει τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να προστατεύσει την υγεία του προσωπικού της. Μεταξύ άλλων, η εναλλαγή διαφορετικών ομάδων που θα δουλεύουν σε διαφορετικές βάρδιες αποτελεί ένα από τα μέτρα που θα εφαρμόσει η γαλλική εταιρεία.
Η ολική ανάκαμψη δεν θα είναι κάτι το απλό, βέβαια, καθώς η όλη κατάσταση στην Κίνα έχει επιφέρει προβλήματα στην ισορροπία των εξοπλισμών των λιμανιών, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση φορτίων στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ