
Η υψηλή μεταδοτικότητα του νέου ιού Covid-19 έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις επιβατικές μεταφορές γενικότερα, λόγω της συνάθροισης πολλών ατόμων σε κλειστούς χώρους. Φυσικά, σε αυτές περιλαμβάνεται και ο τομέας της κρουαζιέρας, που το τελευταίο διάστημα τράβηξε το βλέμμα της δημοσιότητας λόγω της εμφάνισης κρουσμάτων σε κρουαζιερόπλοια. Όλοι γίναμε μάρτυρες της μετατροπής των τεράστιων πλοίων σε πλωτά κέντρα καραντίνας χιλιάδων ατόμων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις παρακολουθήσαμε κρουαζιερόπλοια να πλέουν ψάχνοντας να βρουν λιμάνι που θα κάνει αποδεκτό το αίτημα ελλιμενισμού τους.
Για τους παραπάνω λόγους, η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), μετά από επαφές με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Mike Pence, και τον εν ενεργεία γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, Chad Wolf, ανακοίνωσε νέα μέτρα για την προστασία της υγείας των επιβατών. Πιο συγκεκριμένα, η CLIA ανακοίνωσε ότι από εδώ και στο εξής θα απαγορεύεται η επιβίβαση στο πλοίο επιβατών που έχουν ταξιδέψει σε Κίνα, Ιταλία, Νότια Κορέα, Ιράν, Χονγκ Κονγκ και Μακάο εντός 14 ημερών πριν από την αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου. Επιπλέον, θα εφαρμόζονται περισσότεροι προληπτικοί έλεγχοι θερμοκρασίας στους επιβάτες και θα επιβάλλεται απαγόρευση επιβίβασης σε όσους παρουσιάζουν πυρετό.
Η Ένωση όμως δεν έμεινε μόνο στα μέτρα πρόληψης, αλλά ανακοίνωσε την εφαρμογή συγκεκριμένου πρωτοκόλλου για την ιατρική φροντίδα των ασθενών στη στεριά, για την αποφυγή εφαρμογής καραντίνας σε πλοία, όπως συνέβη επανειλημμένως. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όχι μόνο για λόγους άνεσης των ταξιδιωτών, αλλά και για λόγους υγείας. Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Travel Medicine διαπίστωσε ότι τυχόν λάθος χειρισμοί στην απομόνωση ασθενών πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να οδηγήσουν σε προσβολή ακόμα και του 80% των επιβατών, καθώς ο ιός έδειξε να μεταδίδεται ακόμα και τέσσερις φορές γρηγορότερα πάνω σε αυτά σε σύγκριση με τη στεριά.
Τέλος, σύμφωνα με το Bloomberg, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Mike Pence, συμβούλευσε τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών με προβλήματα υγείας να αποφεύγουν τις κρουαζιέρες για το επόμενο διάστημα.
Φωτό: Günther Schneider/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την επιστροφή της στην Ερυθρά Θάλασσα και συγκεκριμένα στη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζει ο δανέζικος κολοσσός Maersk. Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε…

Κύπρος και Λίβανος υπέγραψαν σήμερα τη Συμφωνία Οριοθέτησης της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης των δύο χωρών και συμφώνησαν στην προώθηση της διερεύνησης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Λιβάνου…

Η κοινοπραξία των IMM Private Equity και IMM Investment επιδιώκουν την πώληση της Hyundai LNG Shipping στον ινδονησιακό όμιλο Sinar Mas. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο…

Η Dangote, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, προχώρησε σε συμφωνία με τη Honeywell, η οποία θα υποστηρίξει τον στόχο του νιγηριανού κολοσσού για αύξηση…

Την Τρίτη 25/11/2025, κατά τη Γενική Συνέλευση πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των νέων αντιπροέδρων της HEMEXPO. Στις τέσσερις θέσεις των Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι…

Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ