
Η Korean Air αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Νοτίου Κορέας και είναι μέλος της του ομίλου Hanjin, στον οποίο συμπεριλαμβανόταν και η ναυτιλιακή εταιρεία Hanjin Shipping. Η κορεάτικη αεροπορική εταιρεία είναι μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, ενώ κατέχει ηγετικό ρόλο στην πτήσεις cargo διεθνώς.
Ωστόσο, η επιδημία του νέου κορονοϊού που έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις πλέον, έχει επηρεάσει σοβαρά την ασιατική χώρα, και κατ’ επέκταση την ίδια την Korean Air. Η Νότια Κορέα μέχρι στιγμής έχει ανακοινώσει περισσότερα από 7.400 κρούσματα, και είναι η 4η κατά σειρά χώρα με τα περισσότερα κρούσματα στον κόσμο, μετά από την Κίνα, την Ιταλία και το Ιράν.
Η κορεάτικη αεροπορική εταιρεία φαίνεται να έχει πληγεί ιδιαίτερα λόγω των συνθηκών. Σύμφωνα με ένα εσωτερικό memo που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, ο πρόεδρος της Korean Air κ. Woo Kee-hong, θεωρεί ο ισολογισμός της εταιρείας απειλείται πλέον πολύ σοβαρά από τον νέο κορονοϊό. Η εταιρεία έχει προβεί σε δραματική μείωση του πτητικού της έργου που ανέρχεται σε ποσοστό 80%, κάτι που δεν συνέβη ούτε την περίοδο της ασιατικής οικονομικής κρίσης την περίοδο 1997-1998, καθώς τότε η μείωση ήταν μόλις 18%. Η μεγάλη μείωση της χωρητικότητας της εταιρείας οφείλεται στην εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση που υπάρχει, αλλά και στο γεγονός ότι πάρα πολλές χώρες έχουν πλέον απαγορεύσει ή περιορίσει στους ταξιδιώτες από τη Νότια Κορέα την είσοδο τους σε αυτές. Ενδεικτικά, έχουν διακοπεί πλήρως οι πτήσεις από/προς Ευρώπη με εξαίρεση τη σύνδεση με το Λονδίνο, που έχει μειωθεί σε 3 φορές την εβδομάδα. Έχουν επίσης ακυρωθεί μέχρι τέλος Απριλίου όλες οι πτήσεις προς Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Ντάλας, Λας Βέγκας, Λος Άντζελες, Σιάτλ, την Μέση Ανατολή και τις χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών. Η αεροπορική σύνδεση της Σεούλ με άλλες -αλλά λίγες- περιοχές του πλανήτη συνεχίζονται, αλλά με εξαιρετικά μειωμένη συχνότητα. Στο ίδιο memo αναφέρεται ότι η εταιρεία πλέον θα καθηλώσει τα 100 από τα συνολικά 145 αεροσκάφη της.
Για την επιβίωση της η εταιρεία προσπαθεί να μειώσει κατά το δυνατόν τα λειτουργικά της κόστη και παροτρύνει τους υπαλλήλους της, και ιδιαίτερα τους πιλότους που δεν βρίσκονται στη χώρα, να πάρουν εθελοντικά άδεια άνευ αποδοχών.
Αβέβαιο, φυσικά, είναι και το μέλλον των υπόλοιπων αεροπορικών εταιρειών της ασιατικής χώρας. Οι Asiana Airlines, Jin Air, Air Busan και T’way Air ανακοίνωσαν ήδη την διακοπή των πτήσεων από/προς Ιαπωνία. Η κυβέρνηση στη Σεούλ έχει προς το παρόν ανακοινώσει μέτρα για την αύξηση της ρευστότητας για τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους της χώρας, συνολικού κόστους 250 εκατομμυρίων δολαρίων.
Παρά τις δυσάρεστες εξελίξεις ο πρόεδρος της Korean Air, Kee-hong, αφήνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας, ότι η εταιρεία είναι δυνατή και ανθεκτική στις δυσκολίες, ενώ με δήλωση του στο βρετανικό δίκτυο BBC, ανέφερε ότι η εταιρεία τελικά θα ξεπεράσει και αυτήν την κρίση.
Φωτό: Miguel Ángel Sanz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ