
Αμφίβολη θεωρείται πλέον η επέκταση του αεροδρομίου Heathrow του Λονδίνου. Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης και έβδομο σε επιβατική κίνηση στον κόσμο είχε δρομολογήσει την προσθήκη ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης.
Ο νέος διάδρομος θεωρείται απαραίτητος για την αποσυμφόρηση του εξαιρετικά κορεσμένου λόγω κίνησης αεροδρομίου και η κατασκευή του θα είναι η πρώτη που θα πραγματοποιηθεί στη βρετανική πρωτεύουσα μετά από περισσότερα από 70 χρόνια. Ωστόσο, το γεγονός αυτό είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις, κυρίως ακτιβιστών για το περιβάλλον, αλλά και πολιτικών προσώπων, όπως ο δήμαρχος του Λονδίνου. Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται μέσα στην πόλη του Λονδίνου, σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, η επέκταση, συνολικού κόστους 18 δισ. δολαρίων, είχε ως αποτέλεσμα σφοδρές κριτικές.
Η επένδυση για τον νέο διάδρομο είχε λάβει έγκριση από την προηγούμενη βρετανική κυβέρνηση. Με πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου, ωστόσο, η εν λόγω επέκταση δεν συνάδει με τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της χώρας για την κλιματική αλλαγή. Η κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου έρχεται σε αντίθεση με τη Συμφωνία του Παρισιού, κατά την οποία η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας πρέπει να είναι μικρότερη από 2°C.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η βρετανική κυβέρνηση δεν σκοπεύει να ασκήσει έφεση στην εν λόγω απόφαση. Διαφορετικό δρόμο, όμως, αναμένεται να ακολουθήσει το αεροδρόμιο Heathrow, που θα έχει τεράστιο οικονομικό όφελος μετά την επέκτασή του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ