
Οι ανησυχίες λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού προκαλούν πιέσεις στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, οδηγώντας σε ακυρώσεις ταξιδιών ή σε αλλαγές δρομολογίων στα λιμάνια όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να καθησυχάσουν τις φοβίες των ταξιδιωτών. Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς ευελπιστούν σε επάνοδο της αγοράς μόλις περάσει η «καταιγίδα» του κορονοϊού.
«Ο κόσμος φοβάται να ταξιδέψει, η αγορά έχει χαλαρώσει», ανέφερε ο κ. Frank Del Rio, CEO της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. σε επενδυτές την περασμένη Τρίτη. Προέβλεψε ότι η τάση θα συνεχιστεί «έως ότου μειωθούν τα νέα κρούσματα του ιού».
Οι Carnival Cruise Lines, Norwegian Cruises και Royal Caribbean Cruises ανακοίνωσαν ότι ακυρώνουν σχεδόν 40 κρουαζιέρες και αλλάζουν τους προγραμματισμούς σε πάνω από 40 άλλες κρουαζιέρες. Οι μετοχές των τριών μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν υποστεί καθίζηση από 10 έως 16% από τον Ιανουάριο.
Η Carnival ενημέρωσε τους επενδυτές ότι, αν οι περιορισμοί στα ταξίδια συνεχιστούν μέχρι τον Μάιο, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση έως και 14% στην τιμή της μετοχής. Αντίστοιχα, η Royal Caribbean ενημέρωσε ότι πρόσθετες ακυρώσεις δρομολογίων θα προκαλούσαν πτώση στον κύκλο εργασιών έως και 12% φέτος.
Η Κίνα αποτελεί αναπτυσσόμενη αγορά για τις εταιρείες κρουαζιέρας, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 10% της αγοράς. Η Βόρεια Αμερική καταλαμβάνει το 50% και η Ευρώπη το 25%. Ωστόσο, οι Κινέζοι ταξιδιώτες που πετούν στην Ευρώπη και επιβιβάζονται εν συνεχεία σε κρουαζιερόπλοια που εκτελούν ταξίδια στη Γηραιά Ήπειρο αποτελούν σχεδόν το 14% του συνόλου των ταξιδιωτών. Αυτοί οι επιβάτες επηρεάζονται άμεσα από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κρουαζιέρα βιώνει δυσκολίες εξαιτίας ξεσπάσματος επιδημίας, καθώς στο παρελθόν παρόμοιες καταστάσεις δημιουργήθηκαν λόγω της γρίπης των πουλερικών ή του νοροϊού.
Αναλύτρια της William Blair δήλωσε ότι «αν κοιτάξουμε προηγούμενα ξεσπάσματα, οι επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων επηρέασαν τις κρατήσεις μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα και σύντομα η κρουαζιέρα επέστρεφε στην κανονικότητα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πραγματικά ανθεκτική και πιστεύω ότι το 2022 δεν θα μιλάμε καν γι’ αυτό που συμβαίνει τώρα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ