
Οι ανησυχίες λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού προκαλούν πιέσεις στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, οδηγώντας σε ακυρώσεις ταξιδιών ή σε αλλαγές δρομολογίων στα λιμάνια όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να καθησυχάσουν τις φοβίες των ταξιδιωτών. Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς ευελπιστούν σε επάνοδο της αγοράς μόλις περάσει η «καταιγίδα» του κορονοϊού.
«Ο κόσμος φοβάται να ταξιδέψει, η αγορά έχει χαλαρώσει», ανέφερε ο κ. Frank Del Rio, CEO της Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. σε επενδυτές την περασμένη Τρίτη. Προέβλεψε ότι η τάση θα συνεχιστεί «έως ότου μειωθούν τα νέα κρούσματα του ιού».
Οι Carnival Cruise Lines, Norwegian Cruises και Royal Caribbean Cruises ανακοίνωσαν ότι ακυρώνουν σχεδόν 40 κρουαζιέρες και αλλάζουν τους προγραμματισμούς σε πάνω από 40 άλλες κρουαζιέρες. Οι μετοχές των τριών μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν υποστεί καθίζηση από 10 έως 16% από τον Ιανουάριο.
Η Carnival ενημέρωσε τους επενδυτές ότι, αν οι περιορισμοί στα ταξίδια συνεχιστούν μέχρι τον Μάιο, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πτώση έως και 14% στην τιμή της μετοχής. Αντίστοιχα, η Royal Caribbean ενημέρωσε ότι πρόσθετες ακυρώσεις δρομολογίων θα προκαλούσαν πτώση στον κύκλο εργασιών έως και 12% φέτος.
Η Κίνα αποτελεί αναπτυσσόμενη αγορά για τις εταιρείες κρουαζιέρας, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 10% της αγοράς. Η Βόρεια Αμερική καταλαμβάνει το 50% και η Ευρώπη το 25%. Ωστόσο, οι Κινέζοι ταξιδιώτες που πετούν στην Ευρώπη και επιβιβάζονται εν συνεχεία σε κρουαζιερόπλοια που εκτελούν ταξίδια στη Γηραιά Ήπειρο αποτελούν σχεδόν το 14% του συνόλου των ταξιδιωτών. Αυτοί οι επιβάτες επηρεάζονται άμεσα από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κρουαζιέρα βιώνει δυσκολίες εξαιτίας ξεσπάσματος επιδημίας, καθώς στο παρελθόν παρόμοιες καταστάσεις δημιουργήθηκαν λόγω της γρίπης των πουλερικών ή του νοροϊού.
Αναλύτρια της William Blair δήλωσε ότι «αν κοιτάξουμε προηγούμενα ξεσπάσματα, οι επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων επηρέασαν τις κρατήσεις μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα και σύντομα η κρουαζιέρα επέστρεφε στην κανονικότητα. Η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πραγματικά ανθεκτική και πιστεύω ότι το 2022 δεν θα μιλάμε καν γι’ αυτό που συμβαίνει τώρα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ