Κίνα: Ο κινητήριος μοχλός της παγκόσμιας ναυτιλίας

Κίνα: Ο κινητήριος μοχλός της παγκόσμιας ναυτιλίας

521
Κίνα: Ο κινητήριος μοχλός της παγκόσμιας ναυτιλίας

H VesselsValue επιχειρεί, σε πρόσφατο report της, να σκιαγραφήσει τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο και συνεπώς το τι μέλλει γενέσθαι για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Για τον σκοπό αυτόν επιστράτευσε δορυφορικά συστήματα για τον εντοπισμό της κίνησης των πλοίων και συνέκρινε τη φετινή πορεία της κινεζικής ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου μέσω δεξαμενόπλοιων με αυτήν της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

1

Από τα ανωτέρω γραφήματα εύκολα εξάγεται το συμπέρασμα ότι τις τελευταίες εβδομάδες η ζήτηση για πετρέλαιο από την Κίνα έχει πάρει την κατιούσα, προσεγγίζοντας μάλιστα το μηδέν, όταν πέρυσι κινούνταν κατά μέσο όρο στα 3,42 δισ. τονομίλια/ημέρα.

Παραδοσιακά, κατά το χρονικό διάστημα που εορτάζεται το νέο κινεζικό έτος, η δραστηριότητα γύρω από τα κινεζικά λιμάνια επιβραδύνεται, ωστόσο φέτος το σκηνικό μοιάζει τελείως διαφορετικό λόγω του ιού.

Σε ό,τι αφορά την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, η VesselsValue παρατηρεί ότι οι αγοραπωλησίες πλοίων έχουν σχεδόν σταματήσει, ενώ και στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων, που κατά κύριο λόγο ναυπηγούνται στην Ασία, παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις. Οι ναύλοι, δε, καταγράφουν σημαντικές μειώσεις και, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue, μεταξύ 14 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου, οι ημερήσιοι ναύλοι για τα VLCCs υποχώρησαν από τα $53.460 στα $42.250. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι spot ναύλοι παρουσίασαν απώλειες της τάξεως του 70%.

Φαινόμενα τύπου κορονοϊού έρχονται να υπενθυμίσουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η Κίνα για το θαλάσσιο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία, καταλήγει η VesselsValue.