
Οι BHP, Rio Tinto και Fortescue, τρεις από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες του κόσμου, φαίνεται πως έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία.
Μάλιστα οι δραστηριότητες της Rio Tinto δεν έχουν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την επέλαση του κυκλώνα Ντάμιεν, που έπληξε λιμάνια της Αυστραλίας στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ σφοδρές βροχοπτώσεις έχουν καταστήσει δύσκολη την παραγωγή και τη μεταφορά iron ore μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο μεταλλευτικός κολοσσός αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για τις εξαγωγές iron ore από τη δυτική Αυστραλία το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 324 και 334 εκατ. τόνων. Οι αμέσως προηγούμενες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Rio μεταξύ 330 και 343 εκατ. τόνων.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει τα περσινά «παθήματα» της εταιρείας από τον κυκλώνα Βερόνικα, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι, με βάση την πρότερη αυτή εμπειρία, η Rio ακολουθεί μια πιο συντηρητική προσέγγιση αναφορικά με τις εκτιμήσεις της. Βέβαια και τότε η εταιρεία είχε προβεί σε διπλή αναθεώρηση προς τα κάτω για την παραγωγή και τις εξαγωγές της.
Από την άλλη, και η Vale αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις μονάδες παραγωγής λόγω καιρικών συνθηκών και, σύμφωνα με στελέχη του βραζιλιάνικου κολοσσού, οι εξαγωγές κατά το α΄ τρίμηνο θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 7% απ’ ό,τι αναμενόταν. Ήδη η Vale πασχίζει να ανακάμψει από τις σημαντικές απώλειες που επέφερε πέρυσι η κατάρρευση φράγματος στο Brumadinho.
Kαι όλα αυτά ενώ ο κορονοϊός εξαπλώνεται, με την κινεζική ζήτηση να υποχωρεί και αναλυτές ανά τον κόσμο να σημειώνουν ότι, εντελώς συμπτωματικά, η αγορά είναι πιθανό να βρεθεί σε ισορροπία.
Τέλος, η Morgan Stanley αναφέρει ότι, θεωρητικά, οι στρεβλώσεις στην παραγωγή των κορυφαίων μεταλλευτικών εταιρειών θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές, ωστόσο εξηγεί ότι ακόμη είναι αρκετά νωρίς για την εξαγωγή οποιουδήποτε συμπεράσματος.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ