
															Οι BHP, Rio Tinto και Fortescue, τρεις από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες του κόσμου, φαίνεται πως έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία.
Μάλιστα οι δραστηριότητες της Rio Tinto δεν έχουν επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την επέλαση του κυκλώνα Ντάμιεν, που έπληξε λιμάνια της Αυστραλίας στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ σφοδρές βροχοπτώσεις έχουν καταστήσει δύσκολη την παραγωγή και τη μεταφορά iron ore μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο μεταλλευτικός κολοσσός αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για τις εξαγωγές iron ore από τη δυτική Αυστραλία το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 324 και 334 εκατ. τόνων. Οι αμέσως προηγούμενες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος της Rio μεταξύ 330 και 343 εκατ. τόνων.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει τα περσινά «παθήματα» της εταιρείας από τον κυκλώνα Βερόνικα, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι, με βάση την πρότερη αυτή εμπειρία, η Rio ακολουθεί μια πιο συντηρητική προσέγγιση αναφορικά με τις εκτιμήσεις της. Βέβαια και τότε η εταιρεία είχε προβεί σε διπλή αναθεώρηση προς τα κάτω για την παραγωγή και τις εξαγωγές της.
Από την άλλη, και η Vale αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις μονάδες παραγωγής λόγω καιρικών συνθηκών και, σύμφωνα με στελέχη του βραζιλιάνικου κολοσσού, οι εξαγωγές κατά το α΄ τρίμηνο θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 7% απ’ ό,τι αναμενόταν. Ήδη η Vale πασχίζει να ανακάμψει από τις σημαντικές απώλειες που επέφερε πέρυσι η κατάρρευση φράγματος στο Brumadinho.
Kαι όλα αυτά ενώ ο κορονοϊός εξαπλώνεται, με την κινεζική ζήτηση να υποχωρεί και αναλυτές ανά τον κόσμο να σημειώνουν ότι, εντελώς συμπτωματικά, η αγορά είναι πιθανό να βρεθεί σε ισορροπία.
Τέλος, η Morgan Stanley αναφέρει ότι, θεωρητικά, οι στρεβλώσεις στην παραγωγή των κορυφαίων μεταλλευτικών εταιρειών θα ωθήσουν προς τα επάνω τις τιμές, ωστόσο εξηγεί ότι ακόμη είναι αρκετά νωρίς για την εξαγωγή οποιουδήποτε συμπεράσματος.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ