
Προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πλοίων που διαχειρίζεται, η εταιρεία Hapag-Lloyd πραγματοποίησε για πρώτη φορά ανεφοδιασμό με ένα νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, βιοκαύσιμο σε ένα από τα πλοία της στο Ρότερνταμ.
Το πλοίο «Montreal Express» εφοδιάστηκε με το λεγόμενο καύσιμο «B20», το οποίο αποτελείται κατά 80% από καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και κατά 20% από βιοντίζελ, το οποίο έχει ως βάση μαγειρικά έλαια και λίπη που έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στον κλάδο της εστίασης. Σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, το εν λόγω βιοντίζελ παράγει έως και 90% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Με τη συγκεκριμένη δοκιμή, η Hapag-Lloyd κάνει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της για την προστασία του κλίματος. Ο Jörg Erdmann, ανώτερος διευθυντής του τμήματος Διαχείρισης της Βιωσιμότητας, ανέφερε: «Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θέλουμε να πετύχουμε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50% σε σύγκριση με το έτος αναφοράς 2008 και βιοκαύσιμα όπως το “B20” μπορούν να μας βοηθήσουν στον συγκεκριμένο στόχο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, έκτος από τη χαμηλή περιεκτικότητά του σε θείο, το εν λόγω καύσιμο εκπέμπει επίσης λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του».
Η Hapag-Lloyd σκοπεύει να δοκιμάσει το βιοκαύσιμο στο πλοίο «Montreal Express», ώστε να αποκτήσει εμπειρία αλλά και πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητές του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, και εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχείς, η εταιρεία ενδέχεται να χρησιμοποιήσει το «B20» και σε άλλα πλοία του στόλου της στο μέλλον.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ