
Προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πλοίων που διαχειρίζεται, η εταιρεία Hapag-Lloyd πραγματοποίησε για πρώτη φορά ανεφοδιασμό με ένα νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, βιοκαύσιμο σε ένα από τα πλοία της στο Ρότερνταμ.
Το πλοίο «Montreal Express» εφοδιάστηκε με το λεγόμενο καύσιμο «B20», το οποίο αποτελείται κατά 80% από καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και κατά 20% από βιοντίζελ, το οποίο έχει ως βάση μαγειρικά έλαια και λίπη που έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στον κλάδο της εστίασης. Σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, το εν λόγω βιοντίζελ παράγει έως και 90% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Με τη συγκεκριμένη δοκιμή, η Hapag-Lloyd κάνει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της για την προστασία του κλίματος. Ο Jörg Erdmann, ανώτερος διευθυντής του τμήματος Διαχείρισης της Βιωσιμότητας, ανέφερε: «Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θέλουμε να πετύχουμε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50% σε σύγκριση με το έτος αναφοράς 2008 και βιοκαύσιμα όπως το “B20” μπορούν να μας βοηθήσουν στον συγκεκριμένο στόχο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, έκτος από τη χαμηλή περιεκτικότητά του σε θείο, το εν λόγω καύσιμο εκπέμπει επίσης λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του».
Η Hapag-Lloyd σκοπεύει να δοκιμάσει το βιοκαύσιμο στο πλοίο «Montreal Express», ώστε να αποκτήσει εμπειρία αλλά και πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητές του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, και εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχείς, η εταιρεία ενδέχεται να χρησιμοποιήσει το «B20» και σε άλλα πλοία του στόλου της στο μέλλον.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ