
Προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πλοίων που διαχειρίζεται, η εταιρεία Hapag-Lloyd πραγματοποίησε για πρώτη φορά ανεφοδιασμό με ένα νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, βιοκαύσιμο σε ένα από τα πλοία της στο Ρότερνταμ.
Το πλοίο «Montreal Express» εφοδιάστηκε με το λεγόμενο καύσιμο «B20», το οποίο αποτελείται κατά 80% από καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και κατά 20% από βιοντίζελ, το οποίο έχει ως βάση μαγειρικά έλαια και λίπη που έχουν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στον κλάδο της εστίασης. Σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, το εν λόγω βιοντίζελ παράγει έως και 90% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Με τη συγκεκριμένη δοκιμή, η Hapag-Lloyd κάνει ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της για την προστασία του κλίματος. Ο Jörg Erdmann, ανώτερος διευθυντής του τμήματος Διαχείρισης της Βιωσιμότητας, ανέφερε: «Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θέλουμε να πετύχουμε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50% σε σύγκριση με το έτος αναφοράς 2008 και βιοκαύσιμα όπως το “B20” μπορούν να μας βοηθήσουν στον συγκεκριμένο στόχο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, έκτος από τη χαμηλή περιεκτικότητά του σε θείο, το εν λόγω καύσιμο εκπέμπει επίσης λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του».
Η Hapag-Lloyd σκοπεύει να δοκιμάσει το βιοκαύσιμο στο πλοίο «Montreal Express», ώστε να αποκτήσει εμπειρία αλλά και πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητές του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, και εφόσον οι δοκιμές είναι επιτυχείς, η εταιρεία ενδέχεται να χρησιμοποιήσει το «B20» και σε άλλα πλοία του στόλου της στο μέλλον.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ