
Ένα νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εγκαινιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, προκειμένου να προσφέρει μια «εναλλακτική πηγή» χρηματοδότησης σε εταιρείες που εστιάζονται στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση υποδομών στη Νοτιοανατολική Ασία και στην Άπω Ανατολή.
Το US International Development Finance Corporation, η νέα υπηρεσία οικονομικής αρωγής και υποστήριξης, με «προίκα» από το Καπιτώλιο ύψους 60 δις δολαρίων, αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του Λευκού Οίκου και του Κογκρέσου να περικόψουν την παντοδυναμία του Πεκίνου στην περιοχή του Ειρηνικού, αλλά και να «περιορίσουν» την υπερανάπτυξη του προγράμματος «One Belt One Road», ειδικά στην Ασία.
Η Ουάσιγκτον ήδη προσεγγίζει τους συμμάχους και τις χώρες-εταίρους των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να υποστηρίξει επενδύσεις σε έργα ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και τις μεταφορές στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του DFC, Adam Boehler, ξεκίνησε προς αυτή την κατεύθυνση περιοδεία στην Ιαπωνία, στο Βιετνάμ και στην Ινδονησία, για να συναντήσει κυβερνητικούς παράγοντες και δυνητικούς επενδυτικούς εταίρους: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το DFC πρέπει να αποτελέσει μια ισχυρή επενδυτική εναλλακτική λύση για τα συγκεκριμένα έθνη της Ασίας», δήλωσε ο κ. Boehler στα τοπικά ΜΜΕ, προσπαθώντας να καταστήσει σαφές ότι το Πεκίνο δεν θα αποτελέσει τον απόλυτο και μοναδικό στρατηγικό επενδυτή στην Ασία.
Ωστόσο, όπως πολλοί αναλυτές παρατηρούν, η πρωτοβουλία του Πεκίνου «One Belt One Road», η οποία εγκαινιάστηκε το 2013, έχει ήδη οδηγήσει τους Κινέζους σε επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ σε έργα υποδομής σε όλο τον κόσμο. Το ποσό αυτό πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι είναι εκτός προϋπολογισμού ή και ρεαλιστικής πολιτικής επιδίωξης για οποιονδήποτε ηγέτη του Λευκού Οίκου.
Φωτό: Yang Li/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ