
Ένα νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εγκαινιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες, προκειμένου να προσφέρει μια «εναλλακτική πηγή» χρηματοδότησης σε εταιρείες που εστιάζονται στην κατασκευή και στην εκμετάλλευση υποδομών στη Νοτιοανατολική Ασία και στην Άπω Ανατολή.
Το US International Development Finance Corporation, η νέα υπηρεσία οικονομικής αρωγής και υποστήριξης, με «προίκα» από το Καπιτώλιο ύψους 60 δις δολαρίων, αποτελεί την ύστατη προσπάθεια του Λευκού Οίκου και του Κογκρέσου να περικόψουν την παντοδυναμία του Πεκίνου στην περιοχή του Ειρηνικού, αλλά και να «περιορίσουν» την υπερανάπτυξη του προγράμματος «One Belt One Road», ειδικά στην Ασία.
Η Ουάσιγκτον ήδη προσεγγίζει τους συμμάχους και τις χώρες-εταίρους των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Ασία και στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να υποστηρίξει επενδύσεις σε έργα ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και τις μεταφορές στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του DFC, Adam Boehler, ξεκίνησε προς αυτή την κατεύθυνση περιοδεία στην Ιαπωνία, στο Βιετνάμ και στην Ινδονησία, για να συναντήσει κυβερνητικούς παράγοντες και δυνητικούς επενδυτικούς εταίρους: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το DFC πρέπει να αποτελέσει μια ισχυρή επενδυτική εναλλακτική λύση για τα συγκεκριμένα έθνη της Ασίας», δήλωσε ο κ. Boehler στα τοπικά ΜΜΕ, προσπαθώντας να καταστήσει σαφές ότι το Πεκίνο δεν θα αποτελέσει τον απόλυτο και μοναδικό στρατηγικό επενδυτή στην Ασία.
Ωστόσο, όπως πολλοί αναλυτές παρατηρούν, η πρωτοβουλία του Πεκίνου «One Belt One Road», η οποία εγκαινιάστηκε το 2013, έχει ήδη οδηγήσει τους Κινέζους σε επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ σε έργα υποδομής σε όλο τον κόσμο. Το ποσό αυτό πολλοί ειδικοί θεωρούν ότι είναι εκτός προϋπολογισμού ή και ρεαλιστικής πολιτικής επιδίωξης για οποιονδήποτε ηγέτη του Λευκού Οίκου.
Φωτό: Yang Li/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ