
Δέκα πόλεις σε καραντίνα, πολλές δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι αποκλεισμένοι: η Κίνα καταφεύγει στα μεγάλα μέσα στην προσπάθειά της να περιορίσει την επιδημία του νέου κορονοϊού, όμως ακόμη και αυτά ενδέχεται να αποδειχθούν ανεπαρκή, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Χθες Πέμπτη οι κινεζικές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν στα τρένα και τα αεροπλάνα να αναχωρούν από την Ουχάν, την πόλη που θεωρείται επίκεντρο της επιδημίας από την οποία έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους 26 άνθρωποι και έχουν μολυνθεί περισσότεροι από 800.
Τα λεωφορεία και τα πλοία που διασχίζουν τον Γιανγκτσέ , τον μεγαλύτερο ποταμό της Κίνας που διασχίζει και την Ουχάν, έχουν λάβει εντολή να αναστείλουν τα δρομολόγιά τους. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν κλείσει, ενώ έχει ανασταλεί και η λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη αυτή των 11 εκατομμυρίων κατοίκων, όπως και σε εννέα γειτονικές της. Συνολικά, περισσότερα από 40 εκατομμύρια άνθρωποι επηρεάζονται από τα άνευ προηγουμένου αυτά μέτρα.
Εξάλλου σήμερα η κρατική τηλεόραση της Κίνας ανακοίνωσε ότι οι αρχές θα λάβουν ακόμη αυστηρότερα μέτρα για τον έλεγχο της εξάπλωσης του ιού.
Για τον διευθυντή του Κινεζικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών Γκάο Φου «αν η Ουχάν είναι υπό έλεγχο, ενδέχεται να μην υπάρξουν νέα κρούσματα σε άλλες περιοχές της Κίνας»
Όμως τα έκτακτα αυτά μέτρα μάλλον ελήφθησαν πολύ αργά, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Η Ουχάν είναι ένα γεωγραφικό, εμπορικό και τουριστικό σταυροδρόμι, κάτι που ενδέχεται να διευκόλυνε την εξάπλωση του ιού, ο οποίος εμφανίστηκε τον Δεκέμβριο και εξαπλώθηκε ως τις ΗΠΑ.
Εξάλλου μεγάλος αριθμός κατοίκων της πόλης την είχαν ήδη εγκαταλείψει καθώς πλησίαζε η περίοδος των διακοπών για το κινεζικό νέο έτος, περίοδος κατά την οποία εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι ταξιδεύουν στο εσωτερικό ή το εξωτερικό.
«Πιστεύω ότι έχουμε ξεπεράσει την περίοδο ελέγχου και πρόληψης», εκτιμά ο ειδικός επιδημιολόγος του πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ Γκουάν Γι, ο οποίος μετέβη στην Ουχάν λίγο πριν η πόλη τεθεί σε καραντίνα.
«Πολλοί άνθρωποι είχαν ήδη φύγει για το κινεζικό νέο έτος», εξηγεί. Όμως σε κάποιες περιπτώσεις τα συμπτώματα από τη μόλυνση (πυρετός, επίμονος βήχας, αναπνευστικά προβλήματα) αργούν να εμφανιστούν καθώς χρειάζεται χρόνο για να εκκολαφθεί ο ιός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ