
Mόνο ένα από τα τέσσερα υπάρχοντα παγοθραυστικά που κινούνται με πυρηνική ενέργεια και τα οποία διανοίγουν πάγους για την απρόσκοπτη ναυσιπλοΐα στη Βόρεια Θάλασσα θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις συγκεκριμένες διαδρομές μετά το 2030. Το παγοθραυστικό «50 Let Pobedy» («50 χρόνια νίκης») θα συνεχίσει τις πλεύσεις του, ενώ τα υπόλοιπα τρία πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά θα παροπλιστούν, όπως δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής αρχής εκμετάλλευσης του πυρηνικού στόλου, Atomflot, σε διεθνές φόρουμ για την Αρκτική.
Μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει σταδιακά να αποχωρήσει γενικότερα από την περιοχή ο παλαιός στόλος πλοίων και παγοθραυστικών, σοβιετικής κατασκευής. Από τα υπάρχοντα παγοθραυστικά, το «Yamal» (το οποίο κατασκευάστηκε το 1992) θα παροπλιστεί έως το 2029, το «Vaygach» (που νηολογήθηκε το 1990) θα εκτελεί πλεύσεις έως το 2028, ενώ το παγοθραυστικό «50 Let Pobedy» μπορεί να συνεχίσει τις πλεύσεις του στην περιοχή έως το 2041.
Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Tass, την επόμενη χρονιά η Atomflot αναμένει την άφιξη νέων παγοθραυστικών σύγχρονης τεχνολογίας. Τα νέα ρωσικά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή, είναι το «Arktika», το «Sibir» και το «Ural». Τα τρία παγοθραυστικά, τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της Atomflot, με έδρα το Μurmansk, αποτελούν το μεγάλο και πολυδιαφημισμένο στοίχημα της Μόσχας για πλήρη εκμετάλλευση των θαλάσσιων οδών της περιοχής, με πλοία υπερσύγχρονης τεχνολογίας… made in Russia!
Φωτό: Dean Lewins/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ