
Οι συνθήκες εργασίας στα ναυπηγεία Alang της Ινδίας αντικατοπτρίζουν την πιθανή καταπάτηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αναφέρει δημοσίευμα της Indian Express. Η πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών Tata (TISS) ανέδειξε τη σοβαρή έλλειψη εξοπλισμού προστασίας για τους εργαζομένους καθώς και τη μη παροχή άμεσης υγειονομικής περίθαλψης σε περίπτωση τραυματισμού. Παράλληλα, χαρακτηριστική είναι και η έλλειψη ιατρικών εγκαταστάσεων μέσα ή κοντά στα διαλυτήρια.
Σύμφωνα με τον Dr. Geetanjoy Sahu, εντοπίζεται έλλειψη αποτελεσματικής εφαρμογής της νομοθεσίας ειδικά ως προς τα δικαιώματα και τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στα ινδικά διαλυτήρια. Κατά τα διαθέσιμα στοιχεία της συμμαχίας «Toxic Watch Alliance», έχουν καταγραφεί περισσότερα από 500 θανατηφόρα ατυχήματα στα ναυπηγεία Alang από το 1983 και τουλάχιστον 48 από το 2014 έως σήμερα. Στα παραπάνω ατυχήματα παρατηρείται ότι το 39% των εργαζομένων δεν έλαβε ιατρική υποστήριξη, ενώ το 52% δεν έλαβε καμία αποζημίωση ή επίδομα κατά τη διάρκεια της αναρρωτικής άδειας. Το 18% εξ’ αυτών μάλιστα συνέχισαν να εργάζονται παρά τον τραυματισμό τους, προκειμένου να μην εξέλθουν από την αγορά εργασίας.
Είναι φανερό ότι μέχρι πρόσφατα η έλλειψη ενός κανονιστικού πλαισίου για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα τοπικά διαλυτήρια αντιμετωπιζόταν με εξαιρετικά εχθρικά δημοσιεύματα του ινδικού Τύπου, τα οποία αφορούσαν και τις ναυτιλιακές εταιρείες που τα επέλεγαν. Ο νέος νόμος όμως που ψηφίστηκε πρόσφατα στο Δελχί και επικυρώνει τη σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί σημείο αισιοδοξίας για πολλές εθνικές ΜΚΟ και επικριτές των πρακτικών που εφαρμόζονταν στις μονάδες ανακύκλωσης στις ακτές της χερσονήσου.
Βέβαια, δημοσιεύματα ινδικών ΜΜΕ αναφέρουν τον κίνδυνο υπονόμευσης των ισχυόντων νόμων, που θα οδηγήσει στην αποτυχία καθιέρωσης ενός αποτελεσματικού πλαισίου για τη βελτίωση των πρακτικών της συγκεκριμένης βιομηχανίας.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ