
Οι συνθήκες εργασίας στα ναυπηγεία Alang της Ινδίας αντικατοπτρίζουν την πιθανή καταπάτηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αναφέρει δημοσίευμα της Indian Express. Η πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών Tata (TISS) ανέδειξε τη σοβαρή έλλειψη εξοπλισμού προστασίας για τους εργαζομένους καθώς και τη μη παροχή άμεσης υγειονομικής περίθαλψης σε περίπτωση τραυματισμού. Παράλληλα, χαρακτηριστική είναι και η έλλειψη ιατρικών εγκαταστάσεων μέσα ή κοντά στα διαλυτήρια.
Σύμφωνα με τον Dr. Geetanjoy Sahu, εντοπίζεται έλλειψη αποτελεσματικής εφαρμογής της νομοθεσίας ειδικά ως προς τα δικαιώματα και τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στα ινδικά διαλυτήρια. Κατά τα διαθέσιμα στοιχεία της συμμαχίας «Toxic Watch Alliance», έχουν καταγραφεί περισσότερα από 500 θανατηφόρα ατυχήματα στα ναυπηγεία Alang από το 1983 και τουλάχιστον 48 από το 2014 έως σήμερα. Στα παραπάνω ατυχήματα παρατηρείται ότι το 39% των εργαζομένων δεν έλαβε ιατρική υποστήριξη, ενώ το 52% δεν έλαβε καμία αποζημίωση ή επίδομα κατά τη διάρκεια της αναρρωτικής άδειας. Το 18% εξ’ αυτών μάλιστα συνέχισαν να εργάζονται παρά τον τραυματισμό τους, προκειμένου να μην εξέλθουν από την αγορά εργασίας.
Είναι φανερό ότι μέχρι πρόσφατα η έλλειψη ενός κανονιστικού πλαισίου για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα τοπικά διαλυτήρια αντιμετωπιζόταν με εξαιρετικά εχθρικά δημοσιεύματα του ινδικού Τύπου, τα οποία αφορούσαν και τις ναυτιλιακές εταιρείες που τα επέλεγαν. Ο νέος νόμος όμως που ψηφίστηκε πρόσφατα στο Δελχί και επικυρώνει τη σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί σημείο αισιοδοξίας για πολλές εθνικές ΜΚΟ και επικριτές των πρακτικών που εφαρμόζονταν στις μονάδες ανακύκλωσης στις ακτές της χερσονήσου.
Βέβαια, δημοσιεύματα ινδικών ΜΜΕ αναφέρουν τον κίνδυνο υπονόμευσης των ισχυόντων νόμων, που θα οδηγήσει στην αποτυχία καθιέρωσης ενός αποτελεσματικού πλαισίου για τη βελτίωση των πρακτικών της συγκεκριμένης βιομηχανίας.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ