
Η Μαλαισία έστειλε 150 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με παράνομα πλαστικά απορρίμματα πίσω στις χώρες προέλευσής τους, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου οι αρχές της χώρας υπογραμμίζοντας ότι δεν επιθυμούν να γίνουν «χωματερή» των ανεπτυγμένων κρατών.
Οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τη μαζική άφιξη εμπορευματοκιβωτίων με απορρίμματα μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να σταματήσει την εισαγωγή πλαστικών απορριμμάτων, γεγονός που ανάγκασε τις ανεπτυγμένες χώρες να αναζητήσουν άλλους προορισμούς για τα απορρίμματά τους.
Οι αρχές της Μαλαισίας «θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι η χώρα δεν θα γίνει η χωματερή του κόσμου», υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος Γιέο Μπι Γιν.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος «θα συνεχίσει να μάχεται κατά της ρύπανσης, κυρίως των πλαστικών απορριμμάτων», τόνισε η ίδια μιλώντας στους δημοσιογράφους από την πόλη Μπάτεργουορθ, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της βόρειας Μαλαισίας και από όπου αναχώρησαν πολλά εμπορευματοκιβώτια.
Η Μαλαισία ανακοίνωσε ότι έστειλε πίσω στις χώρες προέλευσής τους 150 εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν περίπου 3.737 τόνους απορριμμάτων, εκ των οποίων 43 στη Γαλλία, 42 στη Βρετανία, 17 στις ΗΠΑ και 11 στον Καναδά.
Οι αρχές της χώρας σκοπεύουν να στείλουν πίσω στις χώρες προέλευσής τους άλλα 110 εμπορευματοκιβώτια σύντομα, ανάμεσά τους και 60 στις ΗΠΑ, εξήγησε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Η ίδια τόνισε ότι οι χώρες εξαγωγής των απορριμμάτων και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναλάβει το κόστος της επιστροφής των πλαστικών απορριμμάτων στις χώρες προέλευσής τους.
Η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης βυθίστηκε στο χάος μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να κλείσει την πόρτα της στα περισσότερα είδη πλαστικών απορριμμάτων. Πολλές κινεζικές εταιρείες ανακύκλωσης μετακόμισαν στη Μαλαισία, φέροντας μαζί τους τεράστιο όγκο πλαστικών απορριμμάτων, συχνά παράνομων.
Όμως η ικανότητα ανακύκλωσης της Μαλαισίας είναι πολύ μικρότερη από τον όγκο των απορριμμάτων που φτάνουν στη χώρα.
Πολλές άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες, έχουν επίσης ξεκινήσει να στέλνουν πίσω τα πλαστικά απορρίμματα που τους εξάγουν ανεπτυγμένα κράτη.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ