
Αυξάνεται ο αριθμός των διαχειριστών πλοίων αλλά και των ναυλωτών που γυρίζουν την πλάτη στον Αρκτικό Ωκεανό ως θαλάσσια οδό για τα πλοία, παρά το γεγονός ότι το λιώσιμο των πάγων στην περιοχή δημιουργεί ευκαιρίες για πολύ συντομότερους πλόες προς την Ασία.
Χαρακτηριστικό αυτής της τάσης είναι η δημιουργία, τον περασμένο Οκτώβριο, της συμμαχίας Arctic Shipping Corporate Pledge, η οποία συνιστά πρωτοβουλία της εταιρείας ενδυμάτων Nike και της περιβαλλοντικής ΜΚΟ Ocean Conservancy. Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, η Arctic Shipping Corporate Pledge ανακοίνωσε ότι οκτώ ακόμα εταιρείες ‒οι Ralph Lauren Corporation, Kuehne + Nagel, PUMA, International Direct Packaging, Allbirds, Aritzia, Hudson Shipping Lines και Bureo‒ εντάχθηκαν στο σχήμα, που σκοπό έχει τον περιορισμό της χρήσης της θαλάσσιας οδού του Αρκτικού Ωκεανού.
«Ενώ αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας τομέας για τις βόρειες κοινωνίες, η συμμαχία Arctic Shipping Corporate Pledge καλεί ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές να μη χρησιμοποιούν εκ προθέσεως την εν λόγω θαλάσσια οδό για τη μεταφορά εμπορευμάτων», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΜΚΟ Ocean Conservancy.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι πρωτοστάτες στη συμμαχία τον περασμένο Οκτώβριο ήταν οι εταιρείες Asos, Bestseller, Columbia, Gap Inc., H&M Group, Kering, Li & Fung, PVH Corp., ενώ σημαντικοί παίκτες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως η CMA CGM, η Evergreen, η Hapag-Lloyd και η MSC, ανοιχτά εξέφρασαν τη στήριξή τους στο εγχείρημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ