
Το 2019 τεράστια φορτία ναρκωτικών σε πλοία εντοπίστηκαν από λιμενικές αρχές και επιθεωρητές κυρίως σε λιμάνια της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Ενδεικτικά, τον περασμένο Αύγουστο, οι βρετανικές αρχές προέβησαν στη μεγαλύτερη κατάσχεση ηρωίνης στα χρονικά της χώρας, καθώς εντόπισαν 1,3 τόνους ηρωίνης αξίας $120 εκατ. σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το οποίο είχε αγκυροβολήσει στο Σάφολκ.
Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της Wall Street Journal, ο διπλασιασμός του μεγέθους των containerships την τελευταία δεκαετία, σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση των λειτουργιών τους, τα καθιστά ελκυστικό στόχο για τους εμπόρους κοκαΐνης, ηρωίνης και άλλων ναρκωτικών ουσιών.
Παράλληλα, η WSJ υπογραμμίζει το γεγονός ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων καλούνται να παραδώσουν έγκαιρα μεγάλες ποσότητες φορτίων, αλλά και το γεγονός ότι ένας μικρός αριθμός εμπορευματοκιβωτίων ελέγχεται συστηματικά, καθώς αυτά μετακινούνται τάχιστα στα λιμάνια και εν συνεχεία «χάνονται» σε πολύπλοκες δομές της ευρύτερης εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Η ναυτιλία αποτελεί έναν εξαιρετικά φθηνό τρόπο μεταφοράς και οι οικονομίες κλίμακας λειτουργούν τόσο για τους κατόχους νόμιμων φορτίων όσο και γι’ αυτούς παράνομων φορτίων», σημειώνει ο Andrew Kinsey, Senior Marine Risk Consultant της Allianz Global Corporate & Specialty, και προσθέτει: «Τα γιγαντιαία containerships καθιστούν δυσκολότερο τον εντοπισμό παράνομων φορτίων».
Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της WSJ, τα τελευταία τρία χρόνια οι κατασχέσεις φορτίων ναρκωτικών υπερτριπλασιάστηκαν στους 73,2 μετρικούς τόνους. Ιδιαίτερα o όγκος των μεταφερόμενων φορτίων κοκαΐνης σε εσωτερικές γραμμές και πλόες της Νότιας Αμερικής σημειώνει ραγδαία αύξηση. Το Υπουργείο Ομοσπονδιακών Εσόδων της Βραζιλίας ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι η διακίνηση φορτίων κοκαΐνης από και προς τα λιμάνια της χώρας κατέγραψε αύξηση 50% για το πρώτο δεκάμηνο του 2019.
Κορυφαίοι νομικοί αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη στον χώρο της ναυτιλίας συνιστούν ότι, για να περιοριστεί το φαινόμενο αυτό, θα πρέπει να αυξηθούν οι έλεγχοι στα εμπορευματοκιβώτια, ενώ ο κ. Kinsey τονίζει από την πλευρά του ότι «ο έλεγχος των φορτίων είναι ευθύνη της ευρύτερης εφοδιαστικής αλυσίδας».
Πόσο πιθανό είναι οι διαχειριστές containerships να αυξήσουν τον χρόνο παραμονής τους στα λιμάνια, ιδιαίτερα όταν τα πλοία αυτά μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα και πρέπει να παραδοθούν έγκαιρα στον επόμενο προορισμό τους;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ