
Τρεις ημέρες μετά τη συντριβή του αεροσκάφους των Ukraine Airlines International, λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης, το Ιράν ανακοίνωσε ότι ο στρατός του κατέρριψαν «από λάθος» το Boeing 737.
Το Ιράν λυπάται «βαθιά» για τη συντριβή, «μία μεγάλη τραγωδία και ένα ασυγχώρητο λάθος», δήλωσε ο Ιρανός πρόεδρος Χασάν Ροχανί.
«Η εσωτερική έρευνα των ενόπλων δυνάμεων κατέληξε δυστυχώς στο συμπέρασμα ότι πύραυλοι που εκτοξεύθηκαν από λάθος προκάλεσαν τη συντριβή του ουρανικού αεροσκάφους και τον θάνατο 176 αθώων», έγραψε στο Twitter ο Ροχανί.
Λίγο νωρίτερα ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Μοχαμάντ Τζαβάντ Ζαρίφ εξέφρασε «τη λύπη, τη συγγνώμη και τα συλλυπητήριά του», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Ουάσινγκτον φέρει μερίδιο της ευθύνης για την τραγωδία.
«Θλιβερή ημέρα. Προκαταρκτικά αποτελέσματα της εσωτερικής έρευνας των Ενόπλων Δυνάμεων: Ανθρώπινο λάθος σε μια περίοδο κρίσης που προκλήθηκε από τον τυχοδιωκτισμό των ΗΠΑ οδήγησε στην καταστροφή», έγραψε ο Ζαρίφ στο Twitter.
Ο Ιρανός υπουργός αναφερόταν στην ένταση που προκλήθηκε μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν μετά τον φόνο στις 3 Ιανουαρίου του Ιρανού στρατηγού Κασέμ Σουλεϊμανί σε αμερικανική επιδρομής στη Βαγδάτη.
Η Τεχεράνη παραδέχθηκε ότι κατέρριψε “από λάθος” το ουκρανικό αεροπλάνο
Πρώτος ήταν ο ιρανικός στρατός που έκανε λόγο για «ανθρώπινο λάθος», εξηγώντας ότι το ουκρανικό Boeing θεωρήθηκε «εχθρικό αεροσκάφος». «Ο υπεύθυνος» του λάθους αυτού θα λογοδοτήσει «αμέσως» στη δικαιοσύνη, τόνισε ο επικεφαλής του γενικού επιτελείου του ιρανικού στρατού.
«Εν μέσω μιας κατάστασης κρίσης η πτήση 752 της Ukrainian απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Ιμάμης Χομεϊνί και την ώρα που έκανε έναν ελιγμό (φάνηκε να πλησιάζει) σε ευαίσθητο στρατιωτικό κέντρο» των Φρουρών της Επανάστασης, αναφερόταν σε ανακοίνωση που μεταδόθηκε από το πρακτορείο Irna.
«Σε αυτές τις συνθήκες» και έπειτα από «ένα ανθρώπινο λάθος και όχι σκοπίμως το αεροπλάνο επλήγη», πρόσθεσε ο ιρανικός στρατός.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ