
Σε θέματα επικαιρότητας αλλά και στις πολιτικές που επιθυμεί να χαράξει αναφέρθηκε σε εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σχετικά με το ελληνικό νηολόγιο
Στην ομιλία του ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στη ναυτιλία ως εθνική υπόθεση στρατηγικής σημασίας και τόνισε τη σημαντικότητα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής και κατ’ επέκταση της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας μέσα από την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου κάνοντάς το, το ίδιο ανταγωνιστικό με τα υπόλοιπα νηολόγια. Επεσήμανε μάλιστα ότι σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών το Υπουργείο εξετάζει προτάσεις για την περαιτέρω ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου.
Περί ναυτικής εκπαίδευσης
Αναφορικά με την ναυτική εκπαίδευση σημείωσε ότι δεν αρκεί να έχουμε μόνο ελληνική πλοιοκτησία αλλά είναι απαραίτητη η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να έχουμε και ποιοτικά πληρώματα τόσο σε επίπεδο αξιωματικών όσο και σε επίπεδο κατώτερων πληρωμάτων. «Δεν μπορεί να είμαστε πρώτοι στη ναυτιλία και να μην είμαστε πρώτοι και στη ναυτική εκπαίδευση» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το ρόλο της Ελλάδας στον ΙΜΟ
Ο υπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα αναγνωρίζει το μοναδικό ρόλο του ΙΜΟ ως ρυθμιστή για θέματα της παγκόσμιας ναυτιλίας και σημείωσε ότι «Από 01/01/2020 έχουμε την εφαρμογή των νέων διεθνών κανόνων, των νέων περιβαλλοντικών κανόνων που θέλω να ξεκαθαρίσω ότι ως χώρα όλοι συμφωνούμε στην εφαρμογή τους».
Περί ασφάλειας του ελληνικού στόλου
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε επίσης ότι ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι 11,7 όταν ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου είναι 15,2. Επιπρόσθετα η συμμέτοχη των ελληνόκτητων πλοίων σε ναυτικά ατυχήματα είναι σχεδόν μηδενική, περίπου στο 0,1 % τονίζοντας ότι οι Έλληνες έχουν τα πιο σύγχρονα και τα πιο ασφαλή πλοία.»
Για τα νέα καύσιμα
Διανύοντας τις πρώτες ημέρες εφαρμογής των νέων κανόνων σχετικά με τη χρήση του νέου καυσίμου στα πλοία καθώς και τη μείωση των εκπομπών αερίου πλοίων, ο κ. Υπουργός είπε ότι παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και ότι το ερχόμενο διάστημα θα υπάρχει δυνατότητα αξιολόγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ