
Ανησυχία αν όχι τρόμο προκαλούν οι πρόσφατες εντάσεις ΗΠΑ-Ιράν μετά την βομβιστική επίθεση και την δολοφονία του Ιρανού υποστράτηγου Κασέμ Σουλεϊμανί από αμερικανική επιδρομή στο αεροδρόμιο της Βαγδάτης. Μάλιστα άμεση ήταν η απάντηση της Τεχεράνης καθώς χθες εξαπέλυσε πύραυλο σε βάσεις των ΗΠΑ στο Ιράκ, βάζοντας κυριολεκτικά «φωτιά» στη Μέση Ανατολή.
Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αποτελεί, το τελευταίο διάστημα, πεδίο έντονου προβληματισμού και σκεπτικισμού για τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων, που κατά κόρον πλέουν στην περιοχή για την μεταφορά πετρελαίου. Ας μην λησμονούμε και τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ το περασμένο καλοκαίρι.
Σύμφωνα λοιπόν με τη Wall Street Journal και τους Financial Times, μεγάλες διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων όπως η Petrobras και η κρατική της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, αποφάσισαν να διακόψουν τους πλόες τους στα Στενά του Ορμούζ, στον απόηχο των τελευταίων ραγδαίων εξελίξεων. Μάλιστα, την Τρίτη 7 Ιανουαρίου, η Ουάσιγκτον έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανές επιθέσεις ιρανικών δυνάμεων σε αμερικανικά πλοία που πλέουν ή/και θα πλεύσουν στα ύδατα της Μέσης Ανατολής.
Από την πλευρά τους, αξιωματούχοι στον Κόλπο επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους και να καθησυχάσουν τη διεθνή κοινότητα ότι δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός κίνδυνος για την ναυσιπλοΐα αλλά και για τον τομέα της ενέργειας στην περιοχή. Στο πλαίσιο συνεδρίου στο Άμπου Ντάμπι, ο υπουργός Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Suhail al-Mazrouei, δήλωσε ότι δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος για την μεταφορά πετρελαίου μέσω του κρίσιμου αυτού κόμβου, που ουσιαστικά ευθύνεται για το 20% των παγκόσμιων ροών μαύρου χρυσού.
Διεθνείς αναλυτές εκφράζουν τις ανησυχίες τους ότι η «εκδίκηση» του Ιράν δεν θα σταματήσει στον πύραυλο στις αμερικανικές βάσεις, ενώ το προηγούμενο διάστημα είδαν το φως της δημοσιότητας 13 σενάρια «αντεπίθεσης» του Ιράν στην Ουάσιγκτον.
Τέλος στο μέτωπο του πετρελαίου, ο OPEC δεν συζητά αυτή τη στιγμή νέα μέτρα για να προστατευθεί η προσφορά, ωστόσο δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί σε περίπτωση ανεπάρκειας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ