
Το νέο κανάλι της Κωνσταντινούπολης θα καταστήσει την Τουρκία ηγέτιδα χώρα και θα την προωθήσει στο παγκόσμιο εμπόριο, όπως δήλωσε στα τοπικά ΜΜΕ ο υπουργός Περιβάλλοντος, Μurat Kurum, πριν από λίγες ημέρες από την επαρχία Ντενιζλί.
Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης αποτελεί για την κυβέρνηση Ερντογάν το πιο σημαντικό και ακριβοθώρητο στρατηγικό και μεγάλο έργο υποδομής της Τουρκίας και παράλληλα ένα σημαντικό σχέδιο περιβαλλοντικής προστασίας και διάσωσης του Βοσπόρου. Έχει ως στόχο να προσφέρει «ανακούφιση» στη θαλάσσια κίνηση μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά, ιδιαίτερα ως προς τα πετρελαιοφόρα, που κινούνται μέσω των στενών του Βοσπόρου.
Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 45 χλμ., θα κατασκευαστεί δυτικά του κέντρου της πόλης, στην ευρωπαϊκή πλευρά της επαρχίας της Κωνσταντινούπολης, και αναμένεται να εξυπηρετεί έως 160 πλοία την ημέρα. To κόστος κατασκευής θα ξεπεράσει τα 10 δις δολάρια ΗΠΑ. Η λειτουργία του σχεδιάζεται για το 2023, έτος-ορόσημο για τη χώρα, η οποία θα γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων ως τουρκική δημοκρατία.
Σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Ανατολή, ο κ. Kurum υπενθύμισε την περίπτωση του φορτηγού πλοίου «Songa Iridium», με σημαία Λιβερίας, το οποίο προσάραξε την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου στα στενά του Βοσπόρου. Ο υπουργός τόνισε ότι το πλοίο θα μπορούσε να ήταν έμφορτο με κάποιο επικίνδυνο φορτίο ή υλικό που θα οδηγούσε σε μεγάλη καταστροφή: «Θα μπορούσε να είναι ένα πλοίο γεμάτο με πετρέλαιο ή χημικά προϊόντα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Canal Istanbul είναι απαραίτητο για τη χώρα μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ