Canal Istanbul: Το μεγάλο στοίχημα του Ερντογάν στον Βόσπορο

Canal Istanbul: Το μεγάλο στοίχημα του Ερντογάν στον Βόσπορο

455
Canal Istanbul: Το μεγάλο στοίχημα του Ερντογάν στον Βόσπορο

Το νέο κανάλι της Κωνσταντινούπολης θα καταστήσει την Τουρκία ηγέτιδα χώρα και θα την προωθήσει στο παγκόσμιο εμπόριο, όπως δήλωσε στα τοπικά ΜΜΕ ο υπουργός Περιβάλλοντος, Μurat Kurum, πριν από λίγες ημέρες από την επαρχία Ντενιζλί.

Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης αποτελεί για την κυβέρνηση Ερντογάν το πιο σημαντικό και ακριβοθώρητο στρατηγικό και μεγάλο έργο υποδομής της Τουρκίας και παράλληλα ένα σημαντικό σχέδιο περιβαλλοντικής προστασίας και διάσωσης του Βοσπόρου. Έχει ως στόχο να προσφέρει «ανακούφιση» στη θαλάσσια κίνηση μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά, ιδιαίτερα ως προς τα πετρελαιοφόρα, που κινούνται μέσω των στενών του Βοσπόρου.

Το νέο κανάλι θα έχει μήκος 45 χλμ., θα κατασκευαστεί δυτικά του κέντρου της πόλης, στην ευρωπαϊκή πλευρά της επαρχίας της Κωνσταντινούπολης, και αναμένεται να εξυπηρετεί έως 160 πλοία την ημέρα. To κόστος κατασκευής θα ξεπεράσει τα 10 δις δολάρια ΗΠΑ. Η λειτουργία του σχεδιάζεται για το 2023, έτος-ορόσημο για τη χώρα, η οποία θα γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων ως τουρκική δημοκρατία.

Σε δηλώσεις του στο πρακτορείο Ανατολή, ο κ. Kurum υπενθύμισε την περίπτωση του φορτηγού πλοίου «Songa Iridium», με σημαία Λιβερίας, το οποίο προσάραξε την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου στα στενά του Βοσπόρου. Ο υπουργός τόνισε ότι το πλοίο θα μπορούσε να ήταν έμφορτο με κάποιο επικίνδυνο φορτίο ή υλικό που θα οδηγούσε σε μεγάλη καταστροφή: «Θα μπορούσε να είναι ένα πλοίο γεμάτο με πετρέλαιο ή χημικά προϊόντα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Canal Istanbul είναι απαραίτητο για τη χώρα μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.