Οι βόρειες χώρες επενδύουν στα υβριδικά πορθμεία

Οι βόρειες χώρες επενδύουν στα υβριδικά πορθμεία

166
Οι βόρειες χώρες επενδύουν στα υβριδικά πορθμεία

Η φινλανδική δημοσίου συμφέροντος ακτοπλοϊκή εταιρεία FinFerries παρήγγειλε ένα νέο υβριδικό ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο για την αυτόνομη επαρχία Åland της Φινλανδίας. Μετά από μια λεπτομερή διαδικασία επιλογής, το πολωνικό ναυπηγείο Crist έχει λάβει τη σύμβαση κατασκευής του νέου πορθμείου, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει ακόμα ένα πορθμείο τους επόμενους μήνες.

Το νέο επιβατηγό πλοίο θα «τροφοδοτείται» ενεργειακά κυρίως από μπαταρίες που θα «φορτίζονται» από την ξηρά, ενώ οι γεννήτριες ντίζελ θα χρησιμοποιούνται ως εφεδρική ισχύς. Σύμφωνα με τη FinFerries, το νέο πλοίο θα έχει μήκος 100,5 μ., πλάτος 17,4 μ. και θα χωρητικότητα 375 επιβατών και 90 επιβατικών αυτοκινήτων.

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου επιβατηγού πλοίου της χώρας με την ονομασία «Elektra». Ο σχεδιασμός του Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» αποτελεί σημείο αναφοράς για τον σχεδιασμό του νέου πορθμείου, όπως ανακοίνωσε η FinFerries. Το Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» εξυπηρετεί τη γραμμή Parainen-Nauvo από το καλοκαίρι του 2017. Αν και η μεταφορική ικανότητα του σκάφους είναι κατά 40% μεγαλύτερη από αυτήν του παλαιότερου σκάφους που λειτουργούσε στην ίδια γραμμή, το νέο πλοίο παράγει κατά 60% λιγότερες εκπομπές.

Η ενέργεια του «Elektra» προέρχεται κυρίως από μπαταρίες που φορτίζονται στους δύο αντικριστούς λιμένες της γραμμής πριν από τον απόπλου του πλοίου. Η χρήση των μηχανών καύσης ντίζελ γίνεται παράλληλα με τις μπαταρίες ως εφεδρική πηγή ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνθήκες ισχυρού πάγου ή σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Φωτό: www.finferries.fi/en