
H εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και ανήλθε σε υψηλά 18μήνου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του οίκου BDO.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα, στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 0 έως 10, αξιολογώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου διαμορφώθηκε στο 6,4/10, όταν το προηγούμενο τρίμηνο, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στο 5,8. Μάλιστα το επίπεδο αυτό εμπιστοσύνης είναι το ίδιο που καταγράφηκε τον Μάιο του 2018, ενώ, για να βρει κάποιος υψηλότερο αριθμό εμπιστοσύνης, θα πρέπει να ανατρέξει στον Φεβρουάριο του 2014.
Το εκάστοτε επίπεδο εμπιστοσύνης για τους managers και τους πλοιοκτήτες ανήλθε στο 6,9, όταν το γ΄ τρίμηνο του έτους αυτό των managers κινήθηκε στο 5,9 ενώ το αντίστοιχο των πλοιοκτητών στο 6,4.
Το χαμηλότερο μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία σημείωσαν οι ναυλομεσίτες, καθώς υποχώρησε το 3,9 έναντι 5,1 το γ΄ τρίμηνο. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό εμπιστοσύνης των ναυλομεσιτών από το 2008, οπότε και ξεκίνησε η έρευνα.
Στην Ασία, η εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία υποχώρησε από το 6,8 στο 6, ωστόσο σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υπήρξαν αυξητικές τάσεις στο 6,2 και 6,8 αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο οι συμμετέχοντες στην έρευνα να πραγματοποιήσουν μια σημαντική επένδυση στη ναυτιλία, το μέσο επίπεδο παρέμεινε αμετάβλητο, στο 5,5. Επιπροσθέτως, το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 46%. Για την αγορά των bulk carriers, το αντίστοιχο ποσοστό επίσης αυξήθηκε από το 39% στο 50%, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν και οι προσδοκίες για την αγορά των containerships, καθώς το ποσοστό των συμμετεχόντων που βλέπει αύξηση στο προσεχές μέλλον κινήθηκε από το 19% στο 29%.
Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, ανέφερε ότι η ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας είναι μεγάλη, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ