
Ο τυφώνας Φανφόν έπληξε σήμερα τις κεντρικές περιοχές των Φιλιππίνων ανήμερα τα Χριστούγεννα για τους κατοίκους του αρχιπελάγους που είναι κατά πλειονότητα καθολικοί και βρέθηκαν εγκλωβισμένοι σε λιμάνια ή σε κέντρα φιλοξενίας.
Σε αυτή την εορταστική περίοδο, την πιο σημαντική της χρονιάς για τη χώρα αυτή, εκατομμύρια Φιλιππινέζοι βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους, λόγω των βροχοπτώσεων που συνόδευαν τον τυφώνα.
Ο Φανφόν ενέσκηψε αργά χθες στη νήσο Σαμάρ και στη συνέχεια σάρωσε το αρχιπέλαγος κινούμενος προς τα δυτικά. Έως σήμερα το μεσημέρι (τοπική ώρα) δεν υπήρχαν αναφορές για θύματα. Οι άνεμοι και η κακοκαιρία, ωστόσο, προκάλεσαν σοβαρές ζημιές, καταστρέφοντας σπίτια, ξεριζώνοντας δέντρα και βυθίζοντας στο σκοτάδι ολόκληρες πόλεις.
Πάνω από 10.000 άνθρωποι πέρασαν το βράδυ της Τρίτης προς Τετάρτη σε σχολεία, γυμναστήρια και κρατικά κτίρια, σύμφωνα με αξιωματούχους της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας.
Αν και λιγότερο ισχυρός, ο Φανφόν ακολουθεί την ίδια πορεία με τον τυφώνα Χαϊγιάν, τον πλέον καταστροφικό που έχει καταγραφεί στη χώρα, που το 2013 άφησε πίσω του πάνω από 7.300 νεκρούς και αγνοούμενους, πλήττοντας κυρίως την πόλη Τακλομπάν.
«Ήταν τρομακτικό. Τα τζάμια στα παράθυρα έσπασαν και βρήκαμε καταφύγιο στις σκάλες», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Αϊλίν Μετράν, που πέρασε τη νύχτα με το τετράχρονο παιδί της στα γραφεία της μετεωρολογικής υπηρεσίας, όπου εργάζεται ο σύζυγός της.
Ο Φανφόν θα κινηθεί αύριο το πρωί (τοπική ώρα) προς τη Νότια Σινική Θάλασσα.
Πάνω από 25.000 άνθρωποι που περίμεναν να πάνε στις οικογένειές τους έμειναν αποκλεισμένοι στα λιμάνια σήμερα λόγω της αναστολής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, δήλωσε αξιωματικός της ακτοφυλακής. Ακυρώθηκαν επίσης πολλές πτήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ