
Ο νέος αυτοκινητόδρομος μεταξύ Ταϊλάνδης και Μιανμάρ αλλάζει τον χάρτη των ασιατικών μεταφορών, ενώ είναι βέβαιο ότι θα διευκολύνει τις εμπορευματικές ροές και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες για πέντε χώρες της ΝΑ Ασίας και της Ινδίας.
Μάλιστα, η νέα γέφυρα που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες –και αποτελεί μέρος του Ανατολικο-Δυτικού Οικονομικού Διαδρόμου μεταξύ Ταϊλάνδης και Μιανμάρ– θα δώσει στην Καμπότζη, στο Λάος, στη Μιανμάρ, στην Ταϊλάνδη και στο Βιετνάμ πρόσβαση στην τεράστια ινδική αγορά και θα μειώσει την ισχυρή εξάρτηση των παραπάνω χωρών από την Κίνα.
Η δεύτερη γέφυρα «φιλίας», όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, μεταξύ Ταϊλάνδης-Μιανμάρ κατά μήκος του ποταμού Moei, θα συνδέει πλέον την πόλη Myawaddy, στην ανατολική και δύσβατη Μιανμάρ, με την πόλη Mae Sot στη δυτική Ταϊλάνδη και ολοκληρώθηκε με κόστος κατασκευής περίπου 140 εκατ. δολαρίων, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης. Η μεταφορά των γεωργικών κυρίως αγαθών θα γίνεται πλέον με μεγαλύτερες ταχύτητες και συχνότητες, αποφεύγοντας τα Στενά της Σιγκαπούρης και τις επικίνδυνες πλέον θάλασσες, για μικρά πλοία, της Μαλαισίας και της Ινδονησίας.
Ο διάδρομος Ανατολής-Δύσης αποτελεί ένα ιστορικό σχέδιο, που συμπεριλαμβάνει την κατασκευή μιας χερσαίας διαδρομής –οδικής αρτηρίας– 1.700 χλμ. από το Βιετνάμ προς τη Μιανμάρ, μέσω του Λάος και της Ταϊλάνδης. Το Δελχί, αν και δεν έχει συνάψει οικονομικές συμφωνίες και δεν συμμετέχει σε εμπορικές «συμμαχίες» με τις χώρες της ΝΑ Ασίας, καλοβλέπει τις συγκεκριμένες ενέργειες, αφού κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο γιγαντισμός της Κίνας στην περιοχή. Το Νέο Δελχί, μάλιστα, έχει ανακοινώσει την πρόθεση να χρηματοδοτήσει 70 έργα συνδυασμένων μεταφορών από και προς τα λιμάνια της Ινδίας, προκειμένου να απορροφήσει τη μεταφορική και εμπορική δραστηριότητα που θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια στον Κόλπο της Βεγγάλης. Πιο συγκεκριμένα, 55 έργα αφορούν τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών με πόλεις στην ινδική χερσόνησο και 15 νέα κατασκευαστικά έργα αυτοκινητοδρόμων από και προς λιμάνια της χώρας.
Φωτο: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ