
Ο νέος αυτοκινητόδρομος μεταξύ Ταϊλάνδης και Μιανμάρ αλλάζει τον χάρτη των ασιατικών μεταφορών, ενώ είναι βέβαιο ότι θα διευκολύνει τις εμπορευματικές ροές και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες για πέντε χώρες της ΝΑ Ασίας και της Ινδίας.
Μάλιστα, η νέα γέφυρα που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες –και αποτελεί μέρος του Ανατολικο-Δυτικού Οικονομικού Διαδρόμου μεταξύ Ταϊλάνδης και Μιανμάρ– θα δώσει στην Καμπότζη, στο Λάος, στη Μιανμάρ, στην Ταϊλάνδη και στο Βιετνάμ πρόσβαση στην τεράστια ινδική αγορά και θα μειώσει την ισχυρή εξάρτηση των παραπάνω χωρών από την Κίνα.
Η δεύτερη γέφυρα «φιλίας», όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, μεταξύ Ταϊλάνδης-Μιανμάρ κατά μήκος του ποταμού Moei, θα συνδέει πλέον την πόλη Myawaddy, στην ανατολική και δύσβατη Μιανμάρ, με την πόλη Mae Sot στη δυτική Ταϊλάνδη και ολοκληρώθηκε με κόστος κατασκευής περίπου 140 εκατ. δολαρίων, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης. Η μεταφορά των γεωργικών κυρίως αγαθών θα γίνεται πλέον με μεγαλύτερες ταχύτητες και συχνότητες, αποφεύγοντας τα Στενά της Σιγκαπούρης και τις επικίνδυνες πλέον θάλασσες, για μικρά πλοία, της Μαλαισίας και της Ινδονησίας.
Ο διάδρομος Ανατολής-Δύσης αποτελεί ένα ιστορικό σχέδιο, που συμπεριλαμβάνει την κατασκευή μιας χερσαίας διαδρομής –οδικής αρτηρίας– 1.700 χλμ. από το Βιετνάμ προς τη Μιανμάρ, μέσω του Λάος και της Ταϊλάνδης. Το Δελχί, αν και δεν έχει συνάψει οικονομικές συμφωνίες και δεν συμμετέχει σε εμπορικές «συμμαχίες» με τις χώρες της ΝΑ Ασίας, καλοβλέπει τις συγκεκριμένες ενέργειες, αφού κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο γιγαντισμός της Κίνας στην περιοχή. Το Νέο Δελχί, μάλιστα, έχει ανακοινώσει την πρόθεση να χρηματοδοτήσει 70 έργα συνδυασμένων μεταφορών από και προς τα λιμάνια της Ινδίας, προκειμένου να απορροφήσει τη μεταφορική και εμπορική δραστηριότητα που θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια στον Κόλπο της Βεγγάλης. Πιο συγκεκριμένα, 55 έργα αφορούν τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών με πόλεις στην ινδική χερσόνησο και 15 νέα κατασκευαστικά έργα αυτοκινητοδρόμων από και προς λιμάνια της χώρας.
Φωτο: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…

Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…

Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…

Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…

Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ