
«Λευκός καπνός» για βαθύτερες περικοπές στην παραγωγή του πετρελαίου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, μετά τη λήξη της προγραμματισμένης συνεδρίασης των χώρων του OPEC και των συμμάχων τους, με επικεφαλής τη Ρωσία, που έλαβε χώρα το διήμερο 5-6 Δεκεμβρίου στη Βιέννη.
Συγκεκριμένα, οι χώρες συμφώνησαν να αυξήσουν το μέγεθος των περικοπών στο σύνολο της παραγωγής αργού κατά 500.000 βαρέλια το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020. Υπενθυμίζεται ότι οι χώρες-μέλη του OPEC+ είχαν ήδη συνυπογράψει, από τον Δεκέμβριο του 2018, περικοπές ύψους 1,2 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Επομένως, με την ισχύ της νέας συμφωνίας, η ημερήσια παραγωγή αναμένεται να περιοριστεί κατά 1,7 εκατ. βαρέλια.
Το μεγαλύτερο μέρος των περικοπών, περίπου 372.000 βαρέλια ημερησίως, θα αναλάβουν οι χώρες του OPEC, με τα 167.000 από αυτά να αντιστοιχούν στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας. Από την άλλη, όπως ανακοίνωσε ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας, Alexander Novak, η χώρα του θα επιχειρήσει να περιορίσει περαιτέρω την παραγωγή της κατά 70.000 βαρέλια την ημέρα. Με αυτή την ανακοίνωση φαίνεται πως υπήρξε σύγκλιση απόψεων, ώστε να μην εφαρμοστούν οι μέχρι τώρα συμφωνηθείσες ποσοστώσεις με βάση τη δυνατότητα παραγωγής των χωρών, σημείο που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ρωσίας, καθώς μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες της χώρας έχουν επισημάνει πως η συμφωνία για τις περικοπές πετρελαίου δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κράτους.
Παρά την πίστη που διαμορφωνόταν από τα μέλη του OPEC ότι η έλευση νέων περικοπών στην παραγωγή αργού θα οδηγήσει σε άνοδο των τιμών του πετρελαίου, τα πρώτα δείγματα από τις επενδυτικές αγορές, το πρωί της Δευτέρας 9 Δεκεμβρίου, ήταν αρνητικά, καθώς η διαπραγμάτευση του Brent κινήθηκε κατά το άνοιγμα στα $64,17, καταγράφοντας πτώση 0,34%.
Φαίνεται λοιπόν πως, παρά τις σημαντικές αποφάσεις του OPEC+, είτε έχει διαμορφωθεί μια παγιωμένη άποψη στον επενδυτικό κόσμο για την υπερπροσφορά πετρελαίου, που κινείται ακόμη σε υψηλά επίπεδα, είτε υπάρχει αμφιβολία για την πλευρά της ζήτησης, με την επιβραδυνόμενη οικονομία της Κίνας.
Φωτό: Gabriel Rivera/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ