
Η ενεργειακή στρατηγική ανάπτυξης του κινεζικού κράτους για τη δεκαετία 2021-2030 βρίσκεται υπό εξέταση και έχει προκαλέσει αντιδράσεις στα διεθνή fora. Παράλληλα, η νέα αναφορά των Ηνωμένων Εθνών εστιάζει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 7,6% κάθε χρόνο μέσα στην επόμενη δεκαετία, με στόχο να περιοριστεί η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η χώρα με τις περισσότερες εκπομπές ρύπων στο παγκόσμιο στερέωμα, δηλαδή η Κίνα, τηρεί αμφιλεγόμενη στάση απέναντι σε αυτές τις προσπάθειες. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ταυτοχρόνως όμως αντιμετωπίζουμε πολλαπλές εσωτερικές προκλήσεις, όπως η ανάπτυξη της οικονομίας, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και η μείωση της ρύπανσης», δήλωσε ο Κινέζος υπουργός Περιβάλλοντος, Zhao Yingmin, σύμφωνα με το Reuters.
H Κίνα τρέχει με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης την τελευταία 30ετία. Σε πολλές δηλώσεις ηγετών και βιομηχανικών παραγόντων του κράτους δεν κρύβεται η προθυμία τους να στηριχτεί η χώρα στον άνθρακα, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη παραγωγή ενέργειας. Στην Κίνα έχουν κατασκευαστεί, από τις αρχές της φετινής χρονιάς, εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζονται στην καύση άνθρακα, συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας 42,9 gigawatts, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται σταθμοί παραγωγής 121 gigawatts.
Το γεγονός αυτό ενισχύει το διεθνές debate για το κατά πόσο μπορεί να ακολουθηθεί μια κοινή γραμμή από όλες τις χώρες όσον αφορά την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, αλλά και το κατά πόσο μπορούν να συμβαδίσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες με τα περιβαλλοντικά μέτρα που κρίνονται αναγκαία και προωθούνται τη δεδομένη στιγμή.
Φωτό: Foto-RaBe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ