
Η ενεργειακή στρατηγική ανάπτυξης του κινεζικού κράτους για τη δεκαετία 2021-2030 βρίσκεται υπό εξέταση και έχει προκαλέσει αντιδράσεις στα διεθνή fora. Παράλληλα, η νέα αναφορά των Ηνωμένων Εθνών εστιάζει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 7,6% κάθε χρόνο μέσα στην επόμενη δεκαετία, με στόχο να περιοριστεί η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η χώρα με τις περισσότερες εκπομπές ρύπων στο παγκόσμιο στερέωμα, δηλαδή η Κίνα, τηρεί αμφιλεγόμενη στάση απέναντι σε αυτές τις προσπάθειες. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ταυτοχρόνως όμως αντιμετωπίζουμε πολλαπλές εσωτερικές προκλήσεις, όπως η ανάπτυξη της οικονομίας, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και η μείωση της ρύπανσης», δήλωσε ο Κινέζος υπουργός Περιβάλλοντος, Zhao Yingmin, σύμφωνα με το Reuters.
H Κίνα τρέχει με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης την τελευταία 30ετία. Σε πολλές δηλώσεις ηγετών και βιομηχανικών παραγόντων του κράτους δεν κρύβεται η προθυμία τους να στηριχτεί η χώρα στον άνθρακα, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη παραγωγή ενέργειας. Στην Κίνα έχουν κατασκευαστεί, από τις αρχές της φετινής χρονιάς, εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζονται στην καύση άνθρακα, συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας 42,9 gigawatts, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται σταθμοί παραγωγής 121 gigawatts.
Το γεγονός αυτό ενισχύει το διεθνές debate για το κατά πόσο μπορεί να ακολουθηθεί μια κοινή γραμμή από όλες τις χώρες όσον αφορά την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, αλλά και το κατά πόσο μπορούν να συμβαδίσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες με τα περιβαλλοντικά μέτρα που κρίνονται αναγκαία και προωθούνται τη δεδομένη στιγμή.
Φωτό: Foto-RaBe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ