
Η ενεργειακή στρατηγική ανάπτυξης του κινεζικού κράτους για τη δεκαετία 2021-2030 βρίσκεται υπό εξέταση και έχει προκαλέσει αντιδράσεις στα διεθνή fora. Παράλληλα, η νέα αναφορά των Ηνωμένων Εθνών εστιάζει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 7,6% κάθε χρόνο μέσα στην επόμενη δεκαετία, με στόχο να περιοριστεί η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η χώρα με τις περισσότερες εκπομπές ρύπων στο παγκόσμιο στερέωμα, δηλαδή η Κίνα, τηρεί αμφιλεγόμενη στάση απέναντι σε αυτές τις προσπάθειες. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ταυτοχρόνως όμως αντιμετωπίζουμε πολλαπλές εσωτερικές προκλήσεις, όπως η ανάπτυξη της οικονομίας, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και η μείωση της ρύπανσης», δήλωσε ο Κινέζος υπουργός Περιβάλλοντος, Zhao Yingmin, σύμφωνα με το Reuters.
H Κίνα τρέχει με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης την τελευταία 30ετία. Σε πολλές δηλώσεις ηγετών και βιομηχανικών παραγόντων του κράτους δεν κρύβεται η προθυμία τους να στηριχτεί η χώρα στον άνθρακα, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη παραγωγή ενέργειας. Στην Κίνα έχουν κατασκευαστεί, από τις αρχές της φετινής χρονιάς, εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζονται στην καύση άνθρακα, συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας 42,9 gigawatts, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται σταθμοί παραγωγής 121 gigawatts.
Το γεγονός αυτό ενισχύει το διεθνές debate για το κατά πόσο μπορεί να ακολουθηθεί μια κοινή γραμμή από όλες τις χώρες όσον αφορά την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, αλλά και το κατά πόσο μπορούν να συμβαδίσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες με τα περιβαλλοντικά μέτρα που κρίνονται αναγκαία και προωθούνται τη δεδομένη στιγμή.
Φωτό: Foto-RaBe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ