
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα, με επικεφαλής τον πρόεδρο Gotabaya Rajapaksa, επιθυμεί να ακυρώσει συμφωνία με την Κίνα όσον αφορά την παραχώρηση του λιμανιού της Hambantota.
Η παραχώρηση είχε συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου των Κινέζων για τη δημιουργία ενός σύγχρονου δρόμου του μεταξιού με την ονομασία «Belt and Road Initiative». Συγκεκριμένα, πριν από δύο χρόνια, η China Merchants συνήψε συμφωνία μίσθωσης για το λιμάνι Hambantota διάρκειας 99 ετών και ύψους $1,1 δις.
Ο Ajith Nivard Cabraal, πρώην κεντρικός τραπεζίτης και νυν σύμβουλος του προέδρου, δήλωσε πως η κυβέρνηση σκοπεύει να επιστρέψει στους Κινέζους το μέρος των κεφαλαίων που έχουν αντληθεί έως τώρα, με σκοπό την κοινή συναίνεση επίλυσης της συμφωνίας.
Από την άλλη πλευρά, μοιάζει απίθανο η Κίνα να συμφωνήσει σε κάτι τέτοιο, καθώς το λιμάνι του Hambantota θεωρείται υψηλής στρατηγικής σημασίας.
Το «Belt and Road Initiative» αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους προβλήματα από αρκετές χώρες που άλλαξαν κυβερνήσεις, με πιο αξιοσημείωτη περίπτωση αυτή της Τανζανίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ