Η Σρι Λάνκα προς την έξοδο από το «One Belt One Road»

Η Σρι Λάνκα προς την έξοδο από το «One Belt One Road»

224
Η Σρι Λάνκα προς την έξοδο από το «One Belt One Road»

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα, με επικεφαλής τον πρόεδρο Gotabaya Rajapaksa, επιθυμεί να ακυρώσει συμφωνία με την Κίνα όσον αφορά την παραχώρηση του λιμανιού της Hambantota.

Η παραχώρηση είχε συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου των Κινέζων για τη δημιουργία ενός σύγχρονου δρόμου του μεταξιού με την ονομασία «Belt and Road Initiative». Συγκεκριμένα, πριν από δύο χρόνια, η China Merchants συνήψε συμφωνία μίσθωσης για το λιμάνι Hambantota διάρκειας 99 ετών και ύψους $1,1 δις.

Ο Ajith Nivard Cabraal, πρώην κεντρικός τραπεζίτης και νυν σύμβουλος του προέδρου, δήλωσε πως η κυβέρνηση σκοπεύει να επιστρέψει στους Κινέζους το μέρος των κεφαλαίων που έχουν αντληθεί έως τώρα, με σκοπό την κοινή συναίνεση επίλυσης της συμφωνίας.

Από την άλλη πλευρά, μοιάζει απίθανο η Κίνα να συμφωνήσει σε κάτι τέτοιο, καθώς το λιμάνι του Hambantota θεωρείται υψηλής στρατηγικής σημασίας.

Το «Belt and Road Initiative» αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια τέτοιου είδους προβλήματα από αρκετές χώρες που άλλαξαν κυβερνήσεις, με πιο αξιοσημείωτη περίπτωση αυτή της Τανζανίας.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.