
Η αφρικανική ήπειρος, η οποία χαρακτηρίζεται από το υψηλότερο ποσοστό μητρικής θνησιμότητας αλλά και από περιορισμένο νομικό πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων της γυναίκας, φαίνεται να δείχνει τον δρόμο αναφορικά με τη γυναικεία παρουσία στην αγορά εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έκθεση του McKinsey Global Institute καταδεικνύει ότι 1 στα 4 μέλη ΔΣ εταιρειών στην Αφρική είναι… γένους θηλυκού. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ευρώπη, καθώς το 23% μελών ΔΣ εταιρειών είναι γυναίκες, ενώ τη χαμηλότερη επίδοση στον εν λόγω τομέα παρουσιάζουν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής (7%). Παγκοσμίως, το ποσοστό συμμετοχής γυναικών στις υψηλότερες διοικητικές θέσεις ανέρχεται στο 17%, δείγμα ότι η Αφρική βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τον μέσο όρο.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή φαίνεται πως οδηγείται από μερικές μόνο αφρικανικές χώρες, ενώ γενικά υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση οι γυναίκες να απασχολούνται κυρίως σε θέσεις όπως αυτές ανθρώπινου δυναμικού ή κάποιου νομικού τμήματος, που σπανίως οδηγούν σε προαγωγές σε θέσεις διευθυνόντων συμβούλων.
Σημαντική είναι επίσης η γυναικεία παρουσία σε θέματα πολιτικής εκπροσώπησης στην Αφρική. Και εδώ η ήπειρος βρίσκεται άνω του μέσου όρου, καθώς το 25% των πολιτικών αντιπροσώπων είναι γυναίκες έναντι 21% σε παγκόσμιο επίπεδο. Ρουάντα, Νότια Αφρική και Αιθιοπία δείχνουν τον δρόμο.
Εκτός αγοράς εργασίας, η εικόνα δεν είναι ίδια για τις Αφρικανές, οι οποίες γνωρίζουν ανισότητα σε ό,τι αφορά τον ρόλο τους στην κοινωνία. Σύμφωνα με την έκθεση, οι αφρικανικές χώρες έχουν μείνει αρκετά πίσω στους τομείς ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και εκπαίδευσης. «Η αφρικανική ήπειρος εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά μητρικής θνησιμότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο report.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ