
Η αφρικανική ήπειρος, η οποία χαρακτηρίζεται από το υψηλότερο ποσοστό μητρικής θνησιμότητας αλλά και από περιορισμένο νομικό πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων της γυναίκας, φαίνεται να δείχνει τον δρόμο αναφορικά με τη γυναικεία παρουσία στην αγορά εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έκθεση του McKinsey Global Institute καταδεικνύει ότι 1 στα 4 μέλη ΔΣ εταιρειών στην Αφρική είναι… γένους θηλυκού. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ευρώπη, καθώς το 23% μελών ΔΣ εταιρειών είναι γυναίκες, ενώ τη χαμηλότερη επίδοση στον εν λόγω τομέα παρουσιάζουν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής (7%). Παγκοσμίως, το ποσοστό συμμετοχής γυναικών στις υψηλότερες διοικητικές θέσεις ανέρχεται στο 17%, δείγμα ότι η Αφρική βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τον μέσο όρο.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή φαίνεται πως οδηγείται από μερικές μόνο αφρικανικές χώρες, ενώ γενικά υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση οι γυναίκες να απασχολούνται κυρίως σε θέσεις όπως αυτές ανθρώπινου δυναμικού ή κάποιου νομικού τμήματος, που σπανίως οδηγούν σε προαγωγές σε θέσεις διευθυνόντων συμβούλων.
Σημαντική είναι επίσης η γυναικεία παρουσία σε θέματα πολιτικής εκπροσώπησης στην Αφρική. Και εδώ η ήπειρος βρίσκεται άνω του μέσου όρου, καθώς το 25% των πολιτικών αντιπροσώπων είναι γυναίκες έναντι 21% σε παγκόσμιο επίπεδο. Ρουάντα, Νότια Αφρική και Αιθιοπία δείχνουν τον δρόμο.
Εκτός αγοράς εργασίας, η εικόνα δεν είναι ίδια για τις Αφρικανές, οι οποίες γνωρίζουν ανισότητα σε ό,τι αφορά τον ρόλο τους στην κοινωνία. Σύμφωνα με την έκθεση, οι αφρικανικές χώρες έχουν μείνει αρκετά πίσω στους τομείς ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και εκπαίδευσης. «Η αφρικανική ήπειρος εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά μητρικής θνησιμότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο report.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ