
Η αφρικανική ήπειρος, η οποία χαρακτηρίζεται από το υψηλότερο ποσοστό μητρικής θνησιμότητας αλλά και από περιορισμένο νομικό πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων της γυναίκας, φαίνεται να δείχνει τον δρόμο αναφορικά με τη γυναικεία παρουσία στην αγορά εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατη έκθεση του McKinsey Global Institute καταδεικνύει ότι 1 στα 4 μέλη ΔΣ εταιρειών στην Αφρική είναι… γένους θηλυκού. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ευρώπη, καθώς το 23% μελών ΔΣ εταιρειών είναι γυναίκες, ενώ τη χαμηλότερη επίδοση στον εν λόγω τομέα παρουσιάζουν οι εταιρείες της Λατινικής Αμερικής (7%). Παγκοσμίως, το ποσοστό συμμετοχής γυναικών στις υψηλότερες διοικητικές θέσεις ανέρχεται στο 17%, δείγμα ότι η Αφρική βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τον μέσο όρο.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή φαίνεται πως οδηγείται από μερικές μόνο αφρικανικές χώρες, ενώ γενικά υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση οι γυναίκες να απασχολούνται κυρίως σε θέσεις όπως αυτές ανθρώπινου δυναμικού ή κάποιου νομικού τμήματος, που σπανίως οδηγούν σε προαγωγές σε θέσεις διευθυνόντων συμβούλων.
Σημαντική είναι επίσης η γυναικεία παρουσία σε θέματα πολιτικής εκπροσώπησης στην Αφρική. Και εδώ η ήπειρος βρίσκεται άνω του μέσου όρου, καθώς το 25% των πολιτικών αντιπροσώπων είναι γυναίκες έναντι 21% σε παγκόσμιο επίπεδο. Ρουάντα, Νότια Αφρική και Αιθιοπία δείχνουν τον δρόμο.
Εκτός αγοράς εργασίας, η εικόνα δεν είναι ίδια για τις Αφρικανές, οι οποίες γνωρίζουν ανισότητα σε ό,τι αφορά τον ρόλο τους στην κοινωνία. Σύμφωνα με την έκθεση, οι αφρικανικές χώρες έχουν μείνει αρκετά πίσω στους τομείς ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και εκπαίδευσης. «Η αφρικανική ήπειρος εμφανίζει τα υψηλότερα ποσοστά μητρικής θνησιμότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο report.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ