
Αύξηση κατά 20% εμφανίζουν τα έσοδα από την ναυτιλία τα τελευταία τέσσερα χρόνια, παρά την επιβολή των capital controls το 2015, γεγονός που καταδεικνύει την συμβολή της στην ελληνική οικονομία.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Στουρνάρας μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη του Πειραιά σε εκδήλωση της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία επιδεικνύει ένα δυναμισμό ο οποίος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού και διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς αυτήν, γεγονός που της επιτρέπει τη χρηματοδότηση της επέκτασης και ανανέωσης του στόλου. Πρόσθεσε επίσης ότι ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης της χώρας βαίνει αυξανόμενος παρά το γεγονός ότι στην Ευρώπη έχει υποχωρήσει κατά 1%, γεγονός που επηρεάζει τις εξαγωγές.
Αναφερόμενος στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού των ΗΠΑ, σημείωσε ότι αποτελεί αιτία για την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση καθώς «όταν μία επιχείρηση προβλέπει ότι ένας εμπορικός πόλεμος θα έχει δυσάρεστο αποτέλεσμα, κρατάει πίσω και τις επενδύσεις και τις δαπάνες γενικά».
Είναι ενδεικτικό ότι παρά την μείωση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί προνομιούχο πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και δεν χρειάστηκε να επιδιώξει εναλλακτικές, αλλά ακριβότερες, μορφές χρηματοδότησης. Μάλιστα, οι διεθνείς τράπεζες που, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης, επέλεξαν να διατηρήσουν το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων.
Έτσι σήμερα το σύνολο της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στη ναυτιλία ξεπερνά τα 8 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι δάνεια σε ξένο νόμισμα (δολάριο).
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018. Αντίστοιχα, η δυναμικότητά του υπερέβη επίσης για πρώτη φορά εφέτος το όριο των 200 εκατ. τόνων.
Φωτό: Γιώργος Χριστάκης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,15 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Οι συμφωνίες με επίκεντρο την παροχή αμερικανικής ενέργειας, και δη LNG, βαίνουν δυναμικά. Ειδικότερα, οι εταιρείες Kimmeridge Texas Gas και Commonwealth LNG έχουν κεντρίσει…
Στον απόηχο της αποκλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα, η αγορά των containerships φαίνεται να παίρνει βαθιά «ανάσα». Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ