
Κινέζοι ερευνητές ολοκλήρωσαν με επιτυχία, σύμφωνα με την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών (CAS), τις δοκιμές σε ένα αυτόνομο, μη επανδρωμένο ιστιοφόρο για την παρακολούθηση και την καταγραφή δεδομένων που αφορούν τη μετεωρολογία και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Το ιστιοφόρο, που ονομάζεται «Hai ou» (στα κινεζικά σημαίνει «γλάρος»), σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Ινστιτούτο Αυτοματισμού του Shenyang, με την επίβλεψη και τη συνδρομή του CAS. Η ανακοίνωση στο κρατικό πρακτορείο Xinhua αναφέρει ότι οι επιδόσεις στον έλεγχο της πορείας, στη διατήρηση της θέσης και στην παρακολούθηση της διαδρομής, στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στις θάλασσες της επαρχίας Shandong, ήταν εξαιρετικά ικανοποιητικές.
Όπως αναφέρει το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων, το ιστιοφόρο, μήκους 3,5 μ. και βάρους 180 κιλών, μπορεί να πραγματοποιήσει μετεωρολογικές και περιβαλλοντικές καταγραφές και παρατηρήσεις, χρησιμοποιώντας τον άνεμο ως κινητήρια δύναμη και την ηλιακή ενέργεια ως πηγή ισχύος για τους αισθητήρες. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να ελέγχεται εξ αποστάσεως και να μεταδίδει δεδομένα παρατήρησης σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με το κινεζικό ινστιτούτο, το συγκεκριμένο ιστιοφόρο μπορεί να διεξάγει θαλάσσιες παρατηρήσεις μακρινού εύρους με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη ανάλυση, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές κινητές θαλάσσιες πλατφόρμες παρατήρησης.
Κινέζοι ερευνητές ολοκλήρωσαν με επιτυχία, σύμφωνα με την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών (CAS), τις δοκιμές σε ένα αυτόνομο, μη επανδρωμένο ιστιοφόρο για την παρακολούθηση και την καταγραφή δεδομένων που αφορούν τη μετεωρολογία και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Το ιστιοφόρο, που ονομάζεται «Hai ou» (στα κινεζικά σημαίνει «γλάρος»), σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το Ινστιτούτο Αυτοματισμού του Shenyang, με την επίβλεψη και τη συνδρομή του CAS. Η ανακοίνωση στο κρατικό πρακτορείο Xinhua αναφέρει ότι οι επιδόσεις στον έλεγχο της πορείας, στη διατήρηση της θέσης και στην παρακολούθηση της διαδρομής, στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στις θάλασσες της επαρχίας Shandong, ήταν εξαιρετικά ικανοποιητικές.
Όπως αναφέρει το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων, το ιστιοφόρο, μήκους 3,5 μ. και βάρους 180 κιλών, μπορεί να πραγματοποιήσει μετεωρολογικές και περιβαλλοντικές καταγραφές και παρατηρήσεις, χρησιμοποιώντας τον άνεμο ως κινητήρια δύναμη και την ηλιακή ενέργεια ως πηγή ισχύος για τους αισθητήρες. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να ελέγχεται εξ αποστάσεως και να μεταδίδει δεδομένα παρατήρησης σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με το κινεζικό ινστιτούτο, το συγκεκριμένο ιστιοφόρο μπορεί να διεξάγει θαλάσσιες παρατηρήσεις μακρινού εύρους με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη ανάλυση, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές κινητές θαλάσσιες πλατφόρμες παρατήρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ