Μια άλλη διάσταση του speed limit

Μια άλλη διάσταση του speed limit

784
Μια άλλη διάσταση του speed limit

Λίγες ημέρες πριν από την εφαρμογή του sulphur cap, το οποίο αποτελεί κατά πολλούς εξέλιξη-σταθμό για τη ναυτιλία, η πρόταση για τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων, ως μια ρεαλιστική και ταυτόχρονα άμεση λύση, κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές.

Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα της περιβαλλοντικής ομάδας Seas at Risk and Transport & Environment καταδεικνύει ότι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων θα μπορούσε να περιορίσει τις εκπομπές CO2, SOx and NOx σε ένα εύρος 13-24%.

Πέραν όμως των περιβαλλοντικών βλέψεων του ΙΜΟ, το report επικεντρώνεται και στα οφέλη που δυνητικά έχει η ελάττωση της ταχύτητας των πλοίων για το θαλάσσιο οικοσύστημα και την άγρια ζωή στη θάλασσα. Ειδικότερα περιγράφεται πως μια ενδεχόμενη μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά 20% θα συντελούσε σε περιορισμό της ηχορύπανσης από τις μηχανές των πλοίων για το θαλάσσιο οικοσύστημα κατά 66%, ενώ και η πιθανότητα σύγκρουσης πλοίων με φάλαινες υποχωρεί επίσης σημαντικά, κατά 78%.

Τέλος, ο επικεφαλής της Seas at Risk and Transport & Environment θεωρεί τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων την πλέον αποδοτική επιλογή για την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία, η οποία ταυτόχρονα είναι οικονομικά επωφελής για τους πλοιοκτήτες, καθώς ελαχιστοποιούνται τα κόστη των καυσίμων.

Φωτό: Chuttersnap/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.