
Λίγες ημέρες πριν από την εφαρμογή του sulphur cap, το οποίο αποτελεί κατά πολλούς εξέλιξη-σταθμό για τη ναυτιλία, η πρόταση για τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων, ως μια ρεαλιστική και ταυτόχρονα άμεση λύση, κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές.
Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα της περιβαλλοντικής ομάδας Seas at Risk and Transport & Environment καταδεικνύει ότι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων θα μπορούσε να περιορίσει τις εκπομπές CO2, SOx and NOx σε ένα εύρος 13-24%.
Πέραν όμως των περιβαλλοντικών βλέψεων του ΙΜΟ, το report επικεντρώνεται και στα οφέλη που δυνητικά έχει η ελάττωση της ταχύτητας των πλοίων για το θαλάσσιο οικοσύστημα και την άγρια ζωή στη θάλασσα. Ειδικότερα περιγράφεται πως μια ενδεχόμενη μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά 20% θα συντελούσε σε περιορισμό της ηχορύπανσης από τις μηχανές των πλοίων για το θαλάσσιο οικοσύστημα κατά 66%, ενώ και η πιθανότητα σύγκρουσης πλοίων με φάλαινες υποχωρεί επίσης σημαντικά, κατά 78%.
Τέλος, ο επικεφαλής της Seas at Risk and Transport & Environment θεωρεί τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων την πλέον αποδοτική επιλογή για την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία, η οποία ταυτόχρονα είναι οικονομικά επωφελής για τους πλοιοκτήτες, καθώς ελαχιστοποιούνται τα κόστη των καυσίμων.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ